Ako funguje employer branding na LinkedIn?

Marketing, Social media  9. júna 2023 Ján Májek

Employer branding na LinkedIn je dnes neoceniteľným nástrojom pre spoločnosti, ktoré sa snažia zaujať a chcú získať kvalitných profesionálov do svojho tímu. Táto platforma vám umožňuje prezentovať svoju kultúru, hodnoty a pracovné príležitosti priamo svojim potenciálnym zamestnancom. Čítajte ďalej a dozviete sa, ako funguje LinkedIn a akú stratégiu zvoliť, aby ste vybudovali silnú značku zamestnávateľa na tejto platforme.

Marketing pre zamestnávateľov v skratke

Budovanie značky zamestnávateľa je proces, pri ktorom sa firma snaží prezentovať na trhu práce ako obľúbený zamestnávateľ. Cieľom employer brandingu je v prvom rade prilákanie talentovaných uchádzačov a udržanie si kvalitných zamestnancov. Ak chcete zistiť viac, prečítajte si článok o employer brandingu na našom blogu. 

ako-funguje-linkedin-na-prilakanie-zaujemcov-o-pracu

V tomto článku sa však budeme venovať tomu, ako funguje LinkedIn a ako vybudovať silný employer branding na tejto profesijnej sieti.

Ako funguje LinkedIn?

Keď si uchádzač o zamestnanie hľadá prácu, zvažuje pritom rôzne faktory. Patria sem benefity, lokalita, flexibilita, firemná kultúra, povesť spoločnosti a potenciálni spolupracovníci.

LinkedIn funguje tak, že vám pomáha tieto faktory prezentovať uchádzačom, súčasným zamestnancom a obchodným partnerom. Môžete to urobiť prostredníctvom zverejňovania noviniek, videí, fotografií a pracovných ponúk. 

Prečo budovať značku zamestnávateľa na LinkedIn?

Ľudí, ktorých nájdete na LinkedIn, s veľkou pravdepodobnosťou nájdete aj na iných platformách a sociálnych sieťach. Ide však o to, s akým zámerom ľudia LinkedIn navštevujú. Zvyčajne sú to uchádzači o zamestnanie alebo freelanceri, ktorí aktívne hľadajú prácu alebo nové spolupráce

znacka-zamestnavatela-prilakajte-kvalitnych-uchadzacov

Ako na budovanie značky zamestnávateľa prostredníctvom LinkedIn?

Podľa portálu Linkedin až 75 % uchádzačov o zamestnanie zvažuje povesť spoločnosti ako dobrého zamestnávateľa predtým, ako sa uchádzajú o prácu. Jedným zo spôsobov, ako si túto povesť budovať a prilákať špičkové talenty, je práve employer branding.

Ako funguje LinkedIn: Optimalizácia profilu

Ak vaša spoločnosť zatiaľ nemá profil na LinkedIn, je na čase si ho vytvoriť. V prípade, že už vytvorený profil máte, stačí ho optimalizovať. Okrem všeobecných tipov, ako je atraktívne logo a identita, pravidelné pridávanie zaujímavého obsahu a použitie vhodných CTA na vašom profile, je taktiež veľmi dôležité optimalizovať profil pre SEO

Pridajte do popisu vašej spoločnosti a príspevkov kľúčové slová špecifické pre vaše odvetvie. Nezabudnite taktiež skontrolovať, či sú informácie o vašej firme na LinkedIn aktuálne.

Ako funguje LinkedIn: Zverejňovanie voľných pracovných mies

LinkedIn vám umožňuje bezplatne zverejňovať pracovné miesta. Ak chcete umiestniť svoju ponuku práce na vrchol vyhľadávania a zlepšiť tak šancu na prilákanie talentov, môžete využiť možnosť platenej ponuky.

employer-branding-v-digitalnom-prostredi-nastroje-online-marketingu

Dobrou stratégiou je pravidelne zdieľať pracovné ponuky vašej organizácie a požiadať vašich zamestnancov, aby robili to isté.

Ako funguje LinkedIn: Zdieľanie aktualít o firme

Uchádzači o zamestnanie chcú vedieť, čo sa deje vo vašej organizácii a ako sa správate k svojim zamestnancom. Aby ste publiku ukázali, že vám na vašom tíme záleží, môžete pravidelne zdieľať fotografie a videá zamerané na angažovanosť vašich zamestnancov. Môže ísť napríklad o zverejňovanie:

  •     ocenení a uznaní,
  •     fotografií zo školení,
  •     gratulácií k narodeninám,
  •     webových seminárov,
  •     hier, turnajov a súťaží,
  •     večierkov, podujatí a dovoleniek.

Verejným ocenením svojich zamestnancov nedosiahnete len to, že budete pôsobiť ako ideálny zamestnávateľ v očiach uchádzačov. Povzbudíte aj váš súčasný tím k tomu, aby prispeli k rastu spoločnosti.

Ako funguje LinkedIn: Vytváranie pútavého obsahu

Pri stratégii a kampaniach zameraných na employer branding nemôžete ignorovať tvorbu obsahu. Ako zamestnávateľ zverejňujte prínosný a zaujímavý obsah, ako napríklad:

  •     nové trendy v odvetví,
  •     prípadové štúdie založené na vašich úspešných projektoch,
  •     tipy týkajúce sa práce,
  •     príbehy zamestnancov,
  •     rozhovory s manažérmi firmy.

employer-branding-na-socialnych-sietach-linkedin

Záver

Dúfame, že vám tento článok pomohol zistiť, ako funguje LinkedIn a ako ho využiť na budovanie silnej značky zamestnávateľa. Ak potrebujete pomôcť so zlepšením firemného imidžu, SEO optimalizáciou vášho LinkedIn profilu alebo s obsahovou stratégiou, kontaktujte nás a dohodneme si spoločné stretnutie.

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

PAY PER CLICK REKLAMA GOOGLE ADS – SLOVNÍK | 1.ČASŤ

PAY PER CLICK REKLAMA GOOGLE ADS – SLOVNÍK | 1.ČASŤ

Marketing  29. apríla 2024 Ján Májek

V rámci pay per click reklamy Google Ads identifikujeme rozsiahly zoznam termínov, ktorých poznan...

Čítaj viac
Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Programovanie, Marketing, Case studies  24. marca 2024 Ján Májek

Náš klient pred pár mesiacmi prišiel za nami, že mu nefunguje Google reklama na webe. My sme ju o...

Čítaj viac
Lead generation kampaň

Lead generation kampaň

Marketing, Povedomie, Výkon  23. februára 2024 Ján Májek

V dnešnej dobe, kedy digitálny svet dominuje podnikateľskej sfére, je nevyhnutné mať efektívnu on...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.