Ako funguje employer branding na LinkedIn?

Marketing, Social media  9. júna 2023 Ján Májek

Employer branding na LinkedIn je dnes neoceniteľným nástrojom pre spoločnosti, ktoré sa snažia zaujať a chcú získať kvalitných profesionálov do svojho tímu. Táto platforma vám umožňuje prezentovať svoju kultúru, hodnoty a pracovné príležitosti priamo svojim potenciálnym zamestnancom. Čítajte ďalej a dozviete sa, ako funguje LinkedIn a akú stratégiu zvoliť, aby ste vybudovali silnú značku zamestnávateľa na tejto platforme.

Marketing pre zamestnávateľov v skratke

Budovanie značky zamestnávateľa je proces, pri ktorom sa firma snaží prezentovať na trhu práce ako obľúbený zamestnávateľ. Cieľom employer brandingu je v prvom rade prilákanie talentovaných uchádzačov a udržanie si kvalitných zamestnancov. Ak chcete zistiť viac, prečítajte si článok o employer brandingu na našom blogu. 

ako-funguje-linkedin-na-prilakanie-zaujemcov-o-pracu

V tomto článku sa však budeme venovať tomu, ako funguje LinkedIn a ako vybudovať silný employer branding na tejto profesijnej sieti.

Ako funguje LinkedIn?

Keď si uchádzač o zamestnanie hľadá prácu, zvažuje pritom rôzne faktory. Patria sem benefity, lokalita, flexibilita, firemná kultúra, povesť spoločnosti a potenciálni spolupracovníci.

LinkedIn funguje tak, že vám pomáha tieto faktory prezentovať uchádzačom, súčasným zamestnancom a obchodným partnerom. Môžete to urobiť prostredníctvom zverejňovania noviniek, videí, fotografií a pracovných ponúk. 

Prečo budovať značku zamestnávateľa na LinkedIn?

Ľudí, ktorých nájdete na LinkedIn, s veľkou pravdepodobnosťou nájdete aj na iných platformách a sociálnych sieťach. Ide však o to, s akým zámerom ľudia LinkedIn navštevujú. Zvyčajne sú to uchádzači o zamestnanie alebo freelanceri, ktorí aktívne hľadajú prácu alebo nové spolupráce

znacka-zamestnavatela-prilakajte-kvalitnych-uchadzacov

Ako na budovanie značky zamestnávateľa prostredníctvom LinkedIn?

Podľa portálu Linkedin až 75 % uchádzačov o zamestnanie zvažuje povesť spoločnosti ako dobrého zamestnávateľa predtým, ako sa uchádzajú o prácu. Jedným zo spôsobov, ako si túto povesť budovať a prilákať špičkové talenty, je práve employer branding.

Ako funguje LinkedIn: Optimalizácia profilu

Ak vaša spoločnosť zatiaľ nemá profil na LinkedIn, je na čase si ho vytvoriť. V prípade, že už vytvorený profil máte, stačí ho optimalizovať. Okrem všeobecných tipov, ako je atraktívne logo a identita, pravidelné pridávanie zaujímavého obsahu a použitie vhodných CTA na vašom profile, je taktiež veľmi dôležité optimalizovať profil pre SEO

Pridajte do popisu vašej spoločnosti a príspevkov kľúčové slová špecifické pre vaše odvetvie. Nezabudnite taktiež skontrolovať, či sú informácie o vašej firme na LinkedIn aktuálne.

Ako funguje LinkedIn: Zverejňovanie voľných pracovných mies

LinkedIn vám umožňuje bezplatne zverejňovať pracovné miesta. Ak chcete umiestniť svoju ponuku práce na vrchol vyhľadávania a zlepšiť tak šancu na prilákanie talentov, môžete využiť možnosť platenej ponuky.

employer-branding-v-digitalnom-prostredi-nastroje-online-marketingu

Dobrou stratégiou je pravidelne zdieľať pracovné ponuky vašej organizácie a požiadať vašich zamestnancov, aby robili to isté.

Ako funguje LinkedIn: Zdieľanie aktualít o firme

Uchádzači o zamestnanie chcú vedieť, čo sa deje vo vašej organizácii a ako sa správate k svojim zamestnancom. Aby ste publiku ukázali, že vám na vašom tíme záleží, môžete pravidelne zdieľať fotografie a videá zamerané na angažovanosť vašich zamestnancov. Môže ísť napríklad o zverejňovanie:

  •     ocenení a uznaní,
  •     fotografií zo školení,
  •     gratulácií k narodeninám,
  •     webových seminárov,
  •     hier, turnajov a súťaží,
  •     večierkov, podujatí a dovoleniek.

Verejným ocenením svojich zamestnancov nedosiahnete len to, že budete pôsobiť ako ideálny zamestnávateľ v očiach uchádzačov. Povzbudíte aj váš súčasný tím k tomu, aby prispeli k rastu spoločnosti.

Ako funguje LinkedIn: Vytváranie pútavého obsahu

Pri stratégii a kampaniach zameraných na employer branding nemôžete ignorovať tvorbu obsahu. Ako zamestnávateľ zverejňujte prínosný a zaujímavý obsah, ako napríklad:

  •     nové trendy v odvetví,
  •     prípadové štúdie založené na vašich úspešných projektoch,
  •     tipy týkajúce sa práce,
  •     príbehy zamestnancov,
  •     rozhovory s manažérmi firmy.

employer-branding-na-socialnych-sietach-linkedin

Záver

Dúfame, že vám tento článok pomohol zistiť, ako funguje LinkedIn a ako ho využiť na budovanie silnej značky zamestnávateľa. Ak potrebujete pomôcť so zlepšením firemného imidžu, SEO optimalizáciou vášho LinkedIn profilu alebo s obsahovou stratégiou, kontaktujte nás a dohodneme si spoločné stretnutie.

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Majiteľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

LinkedIn v roku 2025 | Nevyhnutný marketingový nástroj

LinkedIn v roku 2025 | Nevyhnutný marketingový nástroj

Marketing, Social media  18. februára 2025 Ján Májek

LinkedIn už dávno nie je len priestorom na online networking. S prekročením hranice jednej miliar...

Čítaj viac
Umelá inteligencia. Rýchlosť a personalizácia. Marketing 2025.

Umelá inteligencia. Rýchlosť a personalizácia. Marketing 2025.

Marketing  10. februára 2025 Ján Májek

Budúcnosť marketingu je v rýchlosti, umelej inteligencii a personalizácii. 🎯 Ako udržať značku v...

Čítaj viac
Instagram zmenil formát mriežky | Čo to znamená pre používateľov?

Instagram zmenil formát mriežky | Čo to znamená pre používateľov?

Social media, Marketing  6. februára 2025 Ján Májek

Instagram prešiel jednou z najväčších vizuálnych zmien od svojho vzniku. Profilová mriežka, ktorá...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.