10. októbra 2018 / Ján Májek

DIGITAL INSPIRATION

Chcete viac fanúšikov na Facebooku a Instagrame? Možno vás poteším ☺

Dobrý deň,
možno ste si všimli, že v posledných dňoch nastali niektoré zmeny, ktoré sociálne siete implementovali do svojich platforiem na to, aby podnikateľom pridali väčšiu atraktívnosť smerom k užívateľom a ich značky boli zaujímavejšie.

Mám pre vás tri novinky:

1. Facebook „video premiéra“ - ako vytvoríme až 6‑násobne väčšiu interakciu medzi vašimi užívateľmi oproti klasickému obsahu?

Spoločnosť Facebook prináša nástroj pre video obsah s názvom ,,premiéra,“ ktorá pomôže tvorcom video contentu zvýšiť angažovanosť a pomôcť propagovať obsah sledovania. Užívatelia ho uvidia akoby v realtime režime a tým budú interagovať s daným obsahom vo väčšej miere.

Režim „Premiéra“

Ako môžeme vidieť, video premiéra umožňuje vydávateľom videa vysielať nahrané video so všetkými funkciami služby „Facebook Live,“ s tým rozdielom, že v ľavom hornom rohu obrazovky je značka „Premiéra“ namiesto značky „Live". Tým, že funkčnosť ostáva rovnaká, sa zvýši angažovanosť publika. Tento efekt je dôležitý, pretože množstvo Facebook stránok už má nahraté videá cez Facebook Live. Získava to mimoriadne výhody, ktoré Facebook Live ponúka bez toho, aby ste museli skutočne vysielať niečo v reálnom čase. Čo je podvádzanie, samozrejme. Spoločnosť Facebook sa predtým snažila o zákrok proti falošnému vysielaniu naživo, zatiaľ čo Premiéra momentálne poskytuje možnosť, aby tieto stránky legitímne urobili to isté, s pridanou transparentnosťou značky „Premiéra.“

Výhody:
Premiéra a Live video vytvárajú až 6-násobne väčšiu interakciu medzi užívateľmi oproti klasickému obsahu.
Zvýšenie angažovanosti o video a vašu značku.
Užívatelia sa môžu pripojiť k videu a písať reálne komenty.
Možnosť naplánovať video a premiéru na určitý čas.
Možnosť natočiť video ktoré sa tvári ako realtime, pričom užívateľ má pocit, že je to aktualita v reálnom čase.

Ako vytvoriť premiéru pre video obsah ?
#1 Uploadneme video obsah priamo do platformy Facebook.

copywriting

#2 Naplánujeme video premiéru ‑ vyberieme dátum, čas publikovania a zvolíme možnosť ,,Premiéra.“

copywriting

2. Facebook MarketPlace ‑ lokálna reklama pre predaj produktov a služieb.

MarketPlace je ekvivalentom k platformám predaja ako je eBay. Hlavnou výhodou, ktorú má oproti konkurencii, je existujúca používateľská základňa Facebooku. Marketplace má teraz viac ako 800 miliónov užívateľov mesačne. Navyše momentálne zaberá centrálnu kartu na paneli s ponukami mobilnej aplikácie.

Výhody Market Place reklamy?

Lokálny predaj produktov a služieb.
Užívateľ navštevuje MarketPlace, pretože má záujem o kúpu.
Ponúka prehliadanie produktov na základe predchádzajúcej aktivity užívateľa.
Umožňuje priamo komunikovať s predávajúcim.

Ako vytvoriť reklamnú kampaň na MarketPlace?

#1 V reklamnej konzole BIZNIS MANAŽÉR vyberieme možnosť ,,Konverzie.“

copywriting

#2 V časti ,,Umiestnenia“ (Placement) vyberieme úpravu umiestnenia a vyberieme možnosť ,,Marketplace.“

copywriting

#3 Nahráme komunikačnú stratégiu (môže obsahovať video / foto obsah) a následne spustíme kampaň.

Vzor reklamnej kampane:

copywriting

3. Nové spôsoby pripojenia s priateľmi na Instagrame - Predstavujeme „Nametag“

Nametag od Instagramu bol vytvorený na uľahčenie pripojenia a zdieľania užívateľov medzi sebou. Prakticky sú to globálne menovky, vďaka ktorým môžete pridať priateľov do svojich kontaktov. Pôsobí to osobnejšie a okrem toho si viete tieto menovky prispôsobiť na svoj štýl identifikačnej karty, ktorá je vyhľadateľná po jej nascanovaní.

copywriting

Ak chcete vyskúšať označenie, prejdite do svojho Instagram profilu, kliknite na tlačidlo s tromi riadkami v hornej časti a vyberte položku „Menovka". Názov aj dizajn si môžete prispôsobiť a to tak, že ťuknete kdekoľvek na obrazovku alebo kliknete na tlačidlo v hornej časti. Vyskúšať môžete rôzne návrhy, farby, emojis a selfies s rozličnými nálepkami. Ak chcete naskenovať menovku, môžete prejsť priamo do fotoaparátu, presunúť kurzor myši nad menom a podržať ho na obrazovke alebo vstúpiť do fotoaparátu klepnutím na položku „Skenovať Menovku. Môžete tiež zdieľať svoje menovky s priateľmi prostredníctvom textových správ a na iných platformách, ako sú Facebook a WhatsApp. Stačí stlačiť šípku v pravom hornom rohu.

copywriting

Prečo používať Instagram Menovky?

Instagram je najproduktívnejšou platformou na predaj a udáva trendy v správaní užívateľov.
Efektívna náhrada za zastarané, ale potencionálne QR kódy, ktoré generujú biliónové obraty.
Zvýšite interakciu medzi užívateľmi (pridávajte posty, ktoré budú motivovať užívateľov scanovať vašu menovku).
Zadarmo získate nových užívateľov, ktorých bude baviť hra s menovkami.

Genéza:

QR kódy vyrobili transakcie v hodnote viac ako 1,65 bilióna dolárov. To je dôvod, prečo sociálne platformy vidia takú príležitosť v možnosti menoviek – je možné, že západné trhy ešte nemajú taký záujem o QR kód, no musíme podotknúť, že implementácia menoviek na najrýchlejšie rastúcej sieti je omnoho efektívnejšia a rozšíri túto náhradu QR kódu oveľa rýchlejšie. Existujú obrovské skupiny ľudí, ktorí sú nadšení týmto nápadom. V priebehu času by sa mohli prelomiť a urobiť z menovky svetový trend snímania a identifikácie.

Páčia sa vám naše blogy ? Zoscanujte si s vašim instagramom našu instagram menovku a buďte s nami naďalej v spojení ☺

copywriting

Dnes som sa s vami podelil o cenné rady, ktoré naozaj fungujú v praxi. Ak premýšlate nad digitálnou realizáciou, dolu prikladám možnosť získať GDPR ZADARMO na online projekt od našej agentúry ( web, softvér, aplikácia, social media) a tiež 50% zľavu na vypracovanie podkladov pre offline potreby, stačí iba kliknúť na button a vyplniť svoje údaje. Akcia bude trvať 14 dní.

Chcem získať GDPR pre online projekt ZdARMA

Ďalšie inšpirácie