AKO TRANSFORMOVAŤ FIRMU DO ONLINE PRIESTORU A ZNÍŽIŤ NEGATÍVNY EKONOMICKÝ DOPAD ? KORONAVÍRUS A JEHO VPLYV NA DNEŠNÝ ONLINE TRH.

Case studies, Povedomie  9. apríla 2019 Ján Májek

Ako transformovať firmu do online priestoru je dilemou každého podnikateľa. Posledné mesiace si globálny trh pýta rýchlejšiu digitalizáciu firiem a podnikania. Digitalizácia ako taká sa častokrát odkladá. Tradičné formy podnikania sa začínajú dostávať do krízy, spôsobenej vírusom COVID-19, ktorý ovplyvňuje globálne celú populáciu. Spoločnosť sa už dlhšie mení, ale až teraz je donútená rapídne zmeniť svoje myslenie a plne ho transformovať do digitálneho priestoru. Trh za veľmi rýchlu dobu prejde transformáciou a nepripravené firmy vymaže.

Práve preto musíte svoje podnikanie pripraviť na prichádzajúce dlhšie „online“ obdobie a prispôsobiť sa svojim zákazníkom, ktorí sú nútení najbližšie mesiace svoje nákupné správanie aj rozhodovanie sústrediť prevažne do online sveta.

Majitelia firiem a manažéri musia pracovať inteligentnejšie. Neodmietať digitalizáciu, inak tento ekonomický pokles, ktorý je vo veľkej miere závislý na online fungovaní, neprežijú. Pre niektorých je to príležitosť, ako posilniť svoj online biznis a zvýšiť svoju trhovú pozíciu. Pre mnohých to však môže znamenať úplný krach biznisu, najmä ak v minulosti digitalizáciu komunikácie svojej firmy a automatizáciu procesov v nej zanedbali.

Ak sa nad tým zamyslíme, už pred vírusom sme na trhu mali veľa starých riešení, ktoré neboli životaschopné systémovo prežiť. Pokiaľ chceme ako firma toto obdobie zdolať, musíme mať po celý čas silný lokálny marketing.

Vírus spôsobil rapídnu zmenu v globálnom fungovaní, ktorej sa nevyhne ani vaša firma. Gastro prevádzky fungujú na online objednávkach a rozvoze jedla, enormne narastá online nákup v e-commerce, obchodné a konzultantské spoločnosti prešli na režim videokonferencií, umelci začali produkovať viac „live“ na sociálnych sieťach, školitelia začínajú realizovať svoje školenia cez internet, školy začínajú vyučovať digitálne…

Poďme sa teda spoločne pozrieť na dáta a na to, čo môžeme ako firma najbližšie obdobie očakávať. Povieme si tiež, čo môžeme spraviť pre to, aby sme nepatrili k spoločnostiam, ktoré po tomto období budú označené slovom ,,krachujúce“.

% Nárast a pokles návštev užívateľov, ktorí navštívili webové stránky v danom segmente zapríčinený Covid- 19

% Nárast a pokles konverzií v spojení s merateľnou akciou na webových stránkach v daných segmentoch zapríčinený Covid- 19

Konverzia je dokončená a zároveň merateľná akcia, vychádzajúca z webových stránok. Predstavuje pomer medzi štandardným prezeraním internetu používateľom a konkrétnou vopred definovanou želanou akciou inzerenta (kliknutie, nákup…) Nastane vtedy, keď niekto klikne na vašu reklamu alebo navštívi vašu stránku a následne vykoná akciu, ktorú ste definovali ako hodnotnú pre vašu firmu, napríklad nákup online, hovor do vašej firmy z mobilného telefónu, vyplnenie a odoslanie formulára, registrácia pre zasielanie newslettera, registrácia v e-shope, vzhliadnutie videa a pod.

segment zdravotnícke potreby a lieky PPC reklama vs. vyhľadávacia sieť % Nárast 

Ako transformovať firmu do online priestoru inzerenti

Výkonnosť segment preprava (% ) + balenie

 Pomer výkonnosti reklamy – segment financie

Ako transformovať firmu do online priestoru segmenty

Aké opatrenia spraviť na udržanie pozície vašej firmy na trhu a ako transformovať firmu do online priestoru.

1. Pracujte na online udržaní svojich zákazníkov

• Automatizujte marketing

Nemyslím tým, že budete posielať newsletter na studené kontakty alebo realizovať tele marketing. Hovorím o tom, aby ste komunikovali online a prispôsobili podnikanie firmy tak, aby ste vedeli svoj produkt / službu doručiť / poskytnúť cez online prostredie svojím zákazníkom.

• Vytvárajte kvalitný content

Komunikujte o tom , aké máte inovácie, ako ste sa kvôli karanténe prispôsobili v pracovnom režime. Inšpirujte svojich zákazníkov cez kvalitný obsah. Tvorte B2B obsahové kampane. Obsah zamerajte predovšetkým na existujúcich zákazníkov, nie na akvizíciu. Využite všetky možné sociálne siete a vytvorte si social media funel stratégiu -> čo, ako a komu budete distribuovať.

• Tip na online transformáciu:

Začnite realizovať webináre, vytvorte online objednávanie vašich tovarov / služieb, dajte vedieť svojím zákazníkom, ako ste transformovali vašu firmu do digitálneho priestoru a ako viete byť nápomocní v karanténnom režime. Vytvorte kompetencie pre obchodné oddelenia, ktorým posilnite online nástroje na komunikáciu s vašimi zákazníkmi. Môžete vytvoriť online podporu predaja a support. Automatizujte celý proces každej jednej zákazky. Konzultácie realizujte pomocou online video nástrojov na trhu.

2. Posilnite svoj brand awareness (znalosť značky v cieľovej skupine)

Posilnite v tomto čase svoju brandovú pozíciu. Začnite cielene posielať svojich potencionálnych zákazníkov na vaše webstránky alebo sociálne kanály. Aj keď máte stopnutý váš biznis, stále komunikujte. Prečo ?

Pretože užívatelia sú dnes nútení sa obmedzovať a po vyriešení globálneho problému budú chcieť opäť vyraziť do ulíc, budú chcieť načerpať nové zážitky, skúsenosti. Budú si chcieť kúpiť svoje obľúbené značky oblečenia, ísť k svojmu obľúbenému barberovi, alebo stráviť pár dní na horách vo svojom obľúbenom hoteli. Pýtajte si od nich referencie a predávajte svoje inovácie a nové produkty, ktoré im zlepšia život. Robte to za predpokladu, že dané služby budú môcť v budúcnosti využiť práve od vás.

Je veľmi dôležité, čo sa o vás bude hovoriť a čo vy budete hovoriť o svojich zákazníkoch. Ak si vybudujete počas týchto mesiacov silný brand awarness, vaši zákazníci vám ostanú verní. Nečakajte na zázrak, poďte do toho už dnes. To, že to bude ťažké, vieme všetci.

3. Zamerajte sa na systémové riadenie vašich konverzií z online prostredia

Ak patríte medzi firmy, ktoré doteraz nepotrebovali transformáciu do online prostredia, tak oslovte agentúru, ktorá s vami prekonzultuje váš segment podnikania a nájde pre vás vhodný kanál na komunikáciu so zákazníkmi. Ak už využívate online komunikáciu, tak predpokladám, že máte všetky kanály k dispozícii aj s dátami, ktoré vám hovoria, odkiaľ chodia dopyty / konverzie. Je to veľmi dôležité. Prečo?

Aby ste v tomto období nemíňali finančné prostriedky na marketing, k čomu môže bez potrebných dát ľahko dôjsť. Na ďalšie krízové obdobie musíte mať k dispozícii nejaký cashflow. Ak potrebujete digitalizovať systémové riadenie konverzií a dopytov, napíšte nám TU.

Tip na komunikáciu, ktorá zabezpečí konverzie:

  • Vytvárajte case studies.
  • Podeľte sa o svojich skúsenostiach z trhu.
  • Vytvárajte pozitívny obsah , ktorý bude personalizovaný smerom k vašim zákazníkom.
  • Využívajte umelú inteligenciu pri komunikácii, ako napríklad chatboty, preddefinované odpovede pri konverziách, CRM systémy a pod.

4. Merajte, merajte, merajte

Ak nebudete merať, nebudete schopní vyhodnocovať a tvoriť zlepšujúce opatrenia vzhľadom na vaše finančné investície. Jednoduché. Meraním myslím vyhodnocovanie vašich finančných investícií k ich návratnosti (ROI).

Tipy, ako efektívne merať:

  • Vytvorte a nastavte si meranie cieľov v Google analytics konzole.
  • Prepojte váš web s Google search konzolou.
  • Vyhodnoťte si investície do vašich sociálnych sietí (ROI) cez biznis manažér konzolu alebo v reklamnom centre a porovnajte svoje náklady vs. predaj z daných kanálov.
  • V krízovom období podľa marketingových dát využívajte tie aktivity, ktoré vám zabezpečia príjem.

5. Testujte, učte sa a testujte znovu

Po vyhodnotení vašich dát sa naučte, čo ste vytvorili správne. Pozrite sa na to, čo vám prinieslo splnenie cieľa / konverziu. Zoberte úspešnú stratégiu a tú kopírujte do ďalšieho obdobia. Nezabúdajte, tento čas je pre vás kľúčový na prechod vašej firmy do digitálneho priestoru. Brand je to najsilnejšie, čo teraz môžete využiť.

Ako transformovať firmu do online priestoru

Náš tím digitálnej agentúry je tu po celý čas s vami. Bude vám k dispozícii na pomoc a odpovie vám na otázku ako transformovať firmu do online priestoru.  

Vďaka našim skúsenostiam pomáhame už viac ako 350tim klientom v rôznych segmentoch digitalizovať ich projekty a firmy.

Pracujeme efektívne, momentálne na diaľku, no konzultácie projektov a realizácie prebiehajú ako doteraz.

V prípade, že potrebujete digitalizovať firmu, som tu pre vás k dispozícii na konzultáciu. Kontakt na vás mi môžete mi zanechať nižšie.

Želám vám čo najstabilnejší prechod týmto obdobím a pozitívnu digitalizáciu vašej firmy.

Mg. Ján Májek, DiS.Art., Managing Director UPVISION

POTREBUJEM DIGITALIZOVAŤ MOJU FIRMU

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Programovanie, Marketing, Case studies  24. marca 2024 Ján Májek

Náš klient pred pár mesiacmi prišiel za nami, že mu nefunguje Google reklama na webe. My sme ju o...

Čítaj viac
Lead generation kampaň

Lead generation kampaň

Marketing, Povedomie, Výkon  23. februára 2024 Ján Májek

V dnešnej dobe, kedy digitálny svet dominuje podnikateľskej sfére, je nevyhnutné mať efektívnu on...

Čítaj viac
Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Social media, Tipy, Marketing  5. februára 2024 Ján Májek

Marketingový rozpočet 2024 je pre viacero firiem otáznik na ktorý sa hľadá odpoveď. Pozreli sme s...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.