Správna digitálna prezentácia dodávateľa v zdravotníctve

Programovanie  13. augusta 2021 Miriam Adásková

Možností prezentácie je mnoho: sociálne siete (reklama / organika), Google, PR, ... Poďme si však povedať viac o hlavnom komunikačnom prvku v online priestore, ktorým je práve webová stránka.

Čo by mala obsahovať prezentačná webová stránka dodávateľa zdravotníckeho materiálu a prístrojov pre kliniky, nemocnice či lekárov? A na čo by nemala zabudnúť, aby zaujala náročný trh B2B?

Pri prieskume naprieč webovými stránkami sme si všimli viacerých podstatných nedostatkov. 

Hlavným problémom bola nedostatočná komunikácia základných informácií a benefitov firiem. Tieto podstatné informácie absentovali nie len na homepage (domovská stránka), no často krát i v rámci celej webovej stránky. Práve homepage by mala zodpovedať všetky otázky návštevníka poskytnutím relevantných informácií o službách a poskytovaných produktoch a ďalej týchto návštevníkov distribuovať na jednotlivé podstránky. 

Náležitosti, ktoré by mala obsahovať úvodná stránka alebo homepage vašej firmy: 

  • Úvod, kde je vysvetlená činnosť firmy v zaujímavom a jedinečnom popise
  • Produkty, ktoré poskytujete, alebo základné kategórie, ktoré dostanú potencionálneho partnera jedným preklikom na produkt, ktorý ho zaujíma
  • Služby, ktoré k týmto produktom ponúka – napríklad servis, záruka a podobne
  • USP – tzv. Unique selling proposition– máte niečo, čo konkurencia nemá? Jedinečný produkt, rýchle dodanie, či odkup starých prístrojov? Dajte vašim potenciálnym partnerom vedieť čím sa líšite. 
  • Píšete pútavé články? Máte pozitívne referencie? Toto sú informácie, ktoré vedia byť rozhodujúcim prvkom k osloveniu. 
  • Samozrejme, ak sa už firmy rozhodnú vás kontaktovať – je treba uviesť na stránke kontaktné údaje a kontaktný formulár, ktorý zabezpečí, že môžu napísať hneď a nemusia sa prehľadávať rôznymi kontaktami. 

Toto sú len základné veci, ktoré musí obsahovať domovská stránka prezentačnej webovej stránky dodávateľa zdravotníckeho materiálu / prístrojov, ako je to so zvyškom webovej stránky? Ak už potencionálny partner spoznal na úvodnej stránke, že má záujem o produkt, dostáva sa k jadru stránky a vyhľadáva gro, a teda produkty. Povieme si, akým spôsobom ich zobrazovať a na čo pri nich nezabudnúť. Ak sa dotyčný rozhodne pre nákup produktov, musíte mu dopriať jednoduchú možnosť kontaktu. 

Katalóg produktov 

Pri katalógu produktov je dôležitá najmä správna organizácia tohto prvku. Ak máte širšie portfólio, je základom si správne rozdeliť kategórie. Napríklad, podľa oblastí v medicíne, alebo podľa služieb, na ktoré sú tieto prístroje určené. Keď máte správne roztriedené produkty, je podstatné aj ich rozloženie. Máte produkt, ktorý klienti najviac vyhľadávajú? Ten umiestnite ako prvý. Prvý môže byť ale aj produkt, ktorý sa nepredáva.  Zvýraznite jeho benefity a zviditeľnite ho návštevníkom stránky. Pri produktovom portfóliu webovej stránky v segmente zdravotníctva sú pri drahších produktoch podstatní aj výrobcovia. Aj keď máte iba prezentačnú webovú stránku, stále môžete využiť filtrovanie ako pri e-shope, podľa výrobcov. 

Pri prieskume sme si všimli i iný nedostatok stránok. A tým bolo práve skrývanie produktov pod výrobcu. Ak skryjete produkty pod značku výrobcu, tento výrobca resp. značka nemusí byť známy pre každého. Zákazník môže značku nerozkliknúť a prehliadnuť tak produkt, ktorý by bol pre neho zaujímavý. Preto odporúčame produkty zviditeľniť a práve k nim priradiť výrobcov spoločne s popisom produktu, benefitmi produktu, technickými parametrami, referenciami na produkt resp. výrobcu Výhodou môže byť i návod, video či inštruktáž. 

„+ Ak máte produkt ktorý chcete dostať do popredia, alebo práve vám robí najvyššie tržby, tak mu dajte na stránke priestor. Vizuálne ho odlíšte a podporte.“

Referencie 

Ako sme už spomínali pri nákladných produktoch, ako sú drahé nemocničné stroje či iné dôležité nástroje referencie podstatné. Môžete využiť referencie nie len na produkt, ale i na výrobcu, ak ide o väčšie meno na trhu. 

Samozrejme blog je iba plusom pre vašu stránku – SEO (search engine optimalization) vás bude v organickom vyhľadávaní zobrazovať stále vyššie, ak s ňou budete pracovať pravidelne a správne. 

Čo viac môže obsahovať prezentačná stránka v zdravotníckom segmente a uľahčovať tak rozhodovanie?

Ak predávate drahšie produkty, kde je doba rozhodovania sa o kúpe často veľmi dlho časovo podmienená, alebo je v hre tendru viacero záujemcov? V tomto prípade by bolo ideálne pripraviť katalóg na stiahnutie vašich produktov jedným klikom. 

Typy katalógov:

Katalóg podľa produktových kategórií

Katalóg podľa výrobcov produktov

Katalóg jedného produktu s presnými informáciami

Ak sa klient rozhodol pre vaši produkty poskytnite mu vždy prehľadnú možnosť ako je možné vás kontaktovať. 

Výhodou môže byť aj samostatná landing page pre priamu komunikáciu s odberateľmi, ktorá im v jednotlivých krokoch vysvetlí benefity a ukáže produkty presne zamerané na typ odberateľa. Ak napríklad predávate prístroje pre viaceré segmenty, vaša stránka je všeobecným miestom, no takáto landing page dokáže ukázať výhody, ktoré odberateľ hľadá. 

Tím s kontaktami, kontaktný formulár

Ak vaša stránka obsahuje dostatok informácií a vhodných produktov, klient sa pravdepodobne rozhodne vás kontaktovať. Cesta rozhodovania zákazníka trvá niekedy dlhú dobu a prechádza viacerými fázami. Váš marketing by mal pokryť všetky. Keď sa nakoniec klient rozhodol vás kontaktovať, vaša stránka musí byť pripravená. Odporúčame pracovať so správnym a personalizovaným kontaktným formulárom pre tých, ktorí majú záujem sa informovať. Pre tých, ktorí majú záujem o kontakt priamo s osobou zodpovednou za obchod, dopravu, … radíme na stránku umiestniť aj tím s presnými kontaktami na zodpovedné osoby za danú oblasť. Táto informácia je skôr podstatná pre väčšie spoločnosti. 

Vaša prezenčná stránka je dôležitým elementom úspešných predajov. V našej firme sa venujeme aj takýmto projektom z oblasti zdravotníctva. Ak máte záujem o podobné riešenia, či plno nápadov, ktoré by ste radi odprezentovali online, sme tu pre vás. UPVISION. 

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Miriam Adásková

Miriam Adásková

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Sociálne siete: novinky, ktoré posunú váš marketing na inú úroveň

Sociálne siete: novinky, ktoré posunú váš marketing na inú úroveň

Marketing  30. septembra 2021 Miriam Adásková

Nie je žiadnym tajomstvom, že na sociálnych sieťach s organickými príspevkami veľa vody nenamútit...

Čítaj viac
Oživte svoje platené príspevky prostredníctvom Instant Experience

Oživte svoje platené príspevky prostredníctvom Instant Experience

Marketing, Social media, Tipy  7. septembra 2021 Miriam Adásková

Čo nám reklama Instant Experience ponúka? Instant Experience (okamžitý zážitok) umožňuje pútavým ...

Čítaj viac
Vyvarujte sa častých chýb pri nastavovaní Google Ads

Vyvarujte sa častých chýb pri nastavovaní Google Ads

Tipy, Výkon  26. augusta 2021 Miriam Adásková

Geografické cielenie Predvolené cielenie kampane Nastavenie konverzií Absencia vylučujúcich kľúčo...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.