Redizajn webovej stránky. Prišiel čas na zmenu?

Marketing  16. júla 2021 Ján Májek

Webová stránka je pre firmy zdrojom predaja a prvým ukazovateľom profesionality. Preto by svojim návštevníkom mala poskytnúť všetky informácie, ktoré hľadajú, a okrem týchto aj tie, ktoré príjemne prekvapia a presvedčia o vašich produktoch či službách. Redizajn neznamená iba úprava grafiky, no skrýva v sebe celkovú organizáciu, rozloženie a navigovanie webovej stránky.

Redizajn webovej stránky

Redizajn webovej stránky

Redizajn webovej stránky. Ako zistím, že  prišiel jeho čas? Výborným ukazovateľom potreby tejto zmeny sú práve analytické nástroje implementované na vašej stránke. Ak ich ešte nemáte, odporúčame ich využitie. Prostredníctvom analytických nástrojov získavate rôzne dôležité informácie a štatistiky, ktoré vám vedia povedať, napríklad, prečo prichádzate o potenciálnych zákazníkov.

Akými informáciami vám vedia analytické nástroje napovedať, že prišiel čas na redizajn webovej stránky?

  • Nakupujúci opúšťajú webovú stránku bez ukončenia akcie – Práve táto informácia je ukazovateľom. Že niečo nie je v poriadku. Treba si uvedomiť, je košík dostatočne prehľadný? Vie užívateľ ako postupovať pri vami stanovenom vykonaní cieľa? Nepotrebuje klient presnejšie informácie? Sú vaše call to action prvky dostatočne viditeľné?
  • Miera okamžitých odchodov je príliš vysoká – Táto metrika nám napríklad signalizuje, že dizajn webovej stránky nie je aktuálny a na prvý pohľad nezaujal. Taktiež je potrebné sa zamyslieť aj nad poskytnutými informáciami na stránke. Ak sa návštevník z landing page nedozvedel to, čo potreboval, nevidel ani dôvod prečo zostať na vašej stránke.
  • Miera okamžitých odchodov na mobilných zariadeniach je vyššia ako na pc – Práve toto môže byť ukazovateľ, že vaša webová stránka nie je správne optimalizovaná pre mobilné zariadenia. Je však potrebné si odsledovať aj návštevnosť prichádzajúcu podľa zariadení.

Analytika nám poskytuje množstvo údajov, ktoré vedia stránku posunúť vpred. Uviedli sme tie základné. Ak ste si uvedomili, že niečo nie je v poriadku, môžete si teraz prečítať viac o tom, ako zmeny vykonať. V rámci dizajnu rozlišujeme 2 hlavné metriky. Sú nimi práve UI a UX dizajn.

UI –User Interface, užívateľské rozhranie. Časť dizajnu, ktorá sa zaoberá farebnosťou webovej stránky, vizuálnym štýlom, typografiou, rozdelením a rozložením prvkov. V krátkosti ide o oblasť, ktorá sa hlbšie zaoberá tým, ako vaša webová stránka vyzerá.

UX –User experience, užívateľská skúsenosť. Oblasť dizajnu, ktorá sa venuje pocitom návštevníka z webovej stránky a jeho zážitkom pri interakcii. Sústreďuje sa práve na to, čo  zažívate pri preklikávaní sa stránkou, či všetky informácie nájdete jednoducho a či bez neočakávaných problémov vykonáte akciu.

Dôvodov na zmenu však môže byť viacero:

 Zastaralý dizajn

Motiváciou ku zmene dizajnu sú v dnešnej dobe aj neustále posúvajúce sa trendy v dizajne. Teda tieň, rozloženie prvkov či tvar buttonu, ktoré boli moderné 2 roky dozadu sa dnes vašim potenciálnym zákazníkom môže zdať nemoderné a zastaralé.

Zmena stratégie alebo vizuálnej identity

Iným podstatným dôvodom z vašej strany môže byť i zmena stratégia alebo vizuálnej identity. Pri zmene identity dochádza k úprave farebnosti logotypu, pri zmene stratégie je však podstatné sa zamyslieť aj nad rozložením webovej stránky a informáciách , ktoré chcete povedať návštevníkom.

Potrebná SEO optimalizácia

 Ak ste sa rozhodli pracovať so SEO optimalizáciou, je možné, že budete musieť redizajnovať celú webovú stránku. V dnešnej dobe je pre firmy podstatné pracovať aj so SEO engine optimalizáciou, ak sa chcú zobrazovať tej správnej skupine ľudí s čo najväčšou frekvenciou. Je však potrebné sa zamyslieť aj nad hlbšími zmenami, ktoré táto optimalizácia prinesie. Za touto prácou stoja dve veci. Onpage a off page optimalizácia. V rámci on page je podstatné myslieť na kľúčové slová a ich zapracovanie do textov, alebo vytváranie a úprava podstránok.

Nefungujúca reklama

Výrazným ukazovateľom, že s vašou stránkou niečo nie je poriadku môže byť i nefungujúca reklama. Máte pustenú reklamu, ktorá na vašu stránku prináša desiatky, či stovky nových návštevníkov, no nemáte z toho žiadne výsledky. Samozrejme je potrebné skontrolovať, či na stránku privádza správne cieľové publikum. Ak máte správne zadané parametre v reklame, no vaša stránka neprijíma žiadne dopyty a má vysoký bounce rate, je možné, že vašej webovej stránke niečo chýba. Či už poskytnutý obsah, možnosť na komunikáciu či zaujímavý dizajn.

Odôvodnení je naozaj mnoho, iným môže byť, že stránka využíva zastarajú technológiu,…

Ak si myslíte, že váš web potrebuje zmenu, veľmi radi vám prezradíme, ako na to v pár krokoch:

  1. Podstatné je uvedomiť si, čo je na vašej stránke nesprávne. Je to dizajn, či obsah? Spýtajte sa nezaujatého človeka, či vám nepomôže otestovať a vyjadriť názor na vašu stránku. Čím viac ľudí sa spýtate tým širší rozsah informácií a spätnej väzby dostanete.
  2. Keď už viete, kde sa na vašej stránke nachádza problém, musíte si ujasniť štruktúru webovej stránky. Môžete sa oprieť o informácie od ľudí, ktorí testovali vašu pôvodnú webovú stránku. Základom je myslieť nato, čo na vašej stránke hľadajú zákazníci a čo chcú získať.
  3. Máte ujasnenú štruktúru, pozriete si stránky svojich konkurentov, no aj moderné trendy v digitálnom dizajne. Vaša stránka musí byť moderná aby zaujala, zrozumiteľná aby sa jednoducho dostali používatelia k cieľom a samozrejme musí byť aj dostatočne odlišná a zaujímavá.

V rámci týchto krokov už prichádza spolupráca s odborníkmi, ktorí sa bežne stretávajú s riešením redizajnu. U nás máme proces redizajnu nastavený nasledovným spôsobom:

  1. Mindmapa – Prehľadný spôsob, akým je možné vyjadriť novú, vylepšenú štruktúru webovej stránky. Pri tvorbe mindmapy berieme do úvahy informácie od klienta. Veď práve on je v pravidelnom kontakte s cieľovou skupinou a najlepšie vie, čo klienti potrebujú vedieť a čo hľadajú. Získané informácie však triedime a upravujeme do prehľadnej štruktúry jednotlivých podstránok a ich sekcií.
  2. Wireframe – Zo štruktúry stránky vytvárame jednoduché wireframy, ktoré sú náčrtom budúcej webovej stránky. Prezentuje jednotlivé prvky obsahu a ich rozmiestnenie na podstránkach.
  3. Grafický vizuál – Tretím krokom je tvorba grafického zhmotnenia stránky. Vytvorenie jednotného vizuálneho štýlu podstránky a jeho implementácia pri prvkoch a detailoch naprieč webom.
  4. Technická realizácia – Vytvorenie Front-end časti webovej stránky podľa grafického návrhu a pripravenie Back-end časti pre jednoduchú a prehľadnú editáciu jej častí.
  5. SEO optimalizácia – Už pri textácii webovej stránky je podstatné nie len rozprávať jednoznačne a zrozumiteľne pre svoju cieľovú skupinu, ale dôležité je aj pracovať s kľúčovými slovami. Je podstatné nezabudnúť ani na technickú stránku SEO optimalizácie.
  6. Redirect mapa – Pri redizajne je dôležité uvedomiť si, že predchádzajúca webová stránka už existovala, teda mala svoju indexáciu a návštevnosť.
  7. Analytika webovej stránky – Ako sme na začiatku spomínali, práve analytika je ukazovateľ podstatných informácií o efektívnosti vášho webu. Preto je potrebné ju na stránku opäť dôsledne implementovať

Po tomto procese je i naďalej esenciálne neustále sledovať aktualizácie a spolupracovať s analytickými nástrojmi. Ak ste rozpoznali, že je čas na redesign vašej stránky a potrebujete pomôcť, veľmi radi s vami prekonzultujeme nové možnosti. Kontaktujte nás.

 

 

 

 

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Programovanie, Marketing, Case studies  24. marca 2024 Ján Májek

Náš klient pred pár mesiacmi prišiel za nami, že mu nefunguje Google reklama na webe. My sme ju o...

Čítaj viac
Lead generation kampaň

Lead generation kampaň

Marketing, Povedomie, Výkon  23. februára 2024 Ján Májek

V dnešnej dobe, kedy digitálny svet dominuje podnikateľskej sfére, je nevyhnutné mať efektívnu on...

Čítaj viac
Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Social media, Tipy, Marketing  5. februára 2024 Ján Májek

Marketingový rozpočet 2024 je pre viacero firiem otáznik na ktorý sa hľadá odpoveď. Pozreli sme s...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.