Podpora ecommerce pomocou reklamy vo vyhľadávaní Google – SKIN-CAP

Case studies, Marketing  17. augusta 2021 Miriam Adásková

Najdôležitejším prvkom každej reklamnej kampane je poznanie cieľového publika, jeho členov, ich preferencií a správania. V našom prípade to však platí dvojnásobne. Okrem toho, že sme v spolupráci s klientom využili hodnotný obsah, zamerali sme sa aj na proces, akým zákazníci prechádzajú pri využívaní Google vyhľadávania.

1. Zákazník na prvom mieste

Ako sme už načrtli, zákazníka treba mať vždy na pamäti. V prípade nášho klienta INAMED a ich e-shopu SKIN-CAP, ktorý sa špecializuje na produkty z oblasti starostlivosti o pokožku sme analyzovali vyhľadávacie dopyty a správanie užívateľov. Poďme sa spoločne pozrieť na to, ako to celé v praxi vyzerá.

1.1 Vyhľadávanie Google

Nazretím do zákazníckych tendencií sme zistili, že veľké množstvo užívateľov vyhľadáva priamo identifikovaný problém, prípadne jeho symptómy. Čo to pre nás znamená? V citlivejších segmentoch akými sú medicína, či farmácia určite siahnu zákazníci v prevažnej väčšine prípadov najskôr po informáciách. Či už ide o informácie o danom probléme pri jeho vyhodnocovaní alebo o informácie produktové, zákazník potrebuje cítiť, že obom perfektne rozumie.

2. Google Ads

Google Ads je v tomto prípade kľúčovým prostriedkom pre distribúciu vyššie spomínaného obsahu a jeho zobrazenie čo najväčšiemu počtu členov cieľového publika. Na základe analýzy kľúčových slov sme identifikovali relevantné vyhľadávania, na ktoré cielime reklamu pomocou frázovej zhody. Dokážeme tak pokryť rôzne formulácie vyhľadávania, ktoré užívatelia využívajú pri hľadaní informácií o svojich problémoch. 

Okrem frázovej zhody vo vyhľadávaní využívame v prostredí Google aj bannerovú display reklamu ako prostriedok remarketingu, kedy opätovne zobrazujeme značku a jej produkty užívateľom, ktorí navštívili web či inak so značkou interagovali. Samozrejme nesmieme zabudnúť ani na Google shopping, či priame vyhľadávania prostredníctvom brand search. 

Google Shopping spája platformy Google Ads a Google Merchant Center. Vďaka Google Ads nastavíte svoje nákupné kampane spolu s rozpočtom a cenovou ponukou, ktoré môžete ďalej na základe analytík upravovať. Druhá platforma je Google Merchant Center. Tu sa vytvárajú nové možnosti pre vaše produkty. Google zobrazuje vo výsledkoch vyhľadávaní produkty spolu s vizuálom a cenami, prípadne referenciami. Zákazník sa kliknutím na produkt presmeruje priamo do konkrétneho e-shopu.

Google Shopping taktiež porovnáva rôzne produkty a zobrazuje ich nad ostatnými výsledkami vo vyhľadávaní. Umožňuje tak zákazníkom porovnávať, nakupovať a rýchlo prehľadávať vaše inzerované produkty.

Pre e-shopy má Google Shopping svoje opodstatnenie preto, lebo vytvára výrazný priestor pre zobrazenie vašich produktov. Zákazníci vidia konkrétne produkty a ich ceny, môžu sa teda rýchlejšie rozhodnúť kde nakúpia. Pre firmy je nástroj zaujímavý aj z dôvodu, že aj keď sa váš e-shop nezobrazuje na prvej strane organického vyhľadávania, vaše produkty sa tam zobrazovať môžu. 

2.2 Enhanced ecommerce

Jednou z najväčších výhod digitálneho marketingu je jeho merateľnosť. Jednotlivé Google nástroje ponúkajú nekonečné spektrum analytických ukazovateľov, vďaka ktorým dokážeme kampane vyhodnocovať a optimalizovať pre maximálny výkon. Predtým než však začneme dáta zbierať a spracovávať, musí e-shop prejsť úpravou po technickej stránke, ktorá zahŕňa tvorbu a nastavenie dátovej prípravy. Prepojením nástroja Data layer a technického pozadia samotného e-shopu sme rozšírili funkcionalitu Google Analytics o špecifické metriky pre elektronický obchod, ktoré poskytujú informácie o správaní užívateľov na webe a tvoria kritický podklad pre spomínané marketingové aktivity.

2.3 Čísla a štatistiky

Za posledný kvartál, teda Q2 2021 sme prostredníctvom Google Ads priviedli na web klienta takmer 13 000 užívateľov. Z týchto návštev priamo plynulo 117 transakcií e-shopu s priemernou hodnotou objednávky viac ako 70 EUR! Vďaka tomu klient na svojej investícii získal viac ako 2-násobnú návratnosť.

3. Predaj

Už sme vám ozrejmili, ako dokážeme vytvoriť pridanú hodnotu pre potenciálnych zákazníkov a tým pádom značku zviditeľniť a vniesť ju do povedomia potenciálnych zákazníkov. Ako profesionálny radca (prostredníctvom písania odborných článkov), tak značka zvyšujete svoju dôveryhodnosť v očiach zákazníka, čo zvyšuje jej šancu na konverziu. Pri konverzii ešte chvíľu zostaneme. Poslednou časťou článkov je totižto predstavenie produktov spoločnosti SKIN-CAP, ako riešenia na daný zákaznícky problém a popis ich vlastností či benefitov. Vďaka kombinácii spätných odkazov, produktových fotografií a CTA (call-to-action) tak dokáže webová stránka počas čítania článku intuitívne smerovať zákazníkov priamo na stránku produktu, na ktorej následne prichádza ku konverzii.

Marketing by mal vždy začínať u zákazníka. Presne tak postupovali naši certifikovaní Google tréneri pri vypracovaní marketingového plánu pre e-shop SKIN-CAP. Využitím kombinácie marketingových nástrojov siete Google tak pomohli klientovi s revitalizáciou marketingových a predajných aktivít v online priestore. V prípade, že aj vy rozmýšľate nad spôsobom ako svojmu podnikaniu vnuknúť ten správny impulz, neváhajte nás kontaktovať. Vhodné riešenie nájdeme aj pre váš biznis. 

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Miriam Adásková

Miriam Adásková

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Oživte svoje platené príspevky prostredníctvom Instant Experience

Oživte svoje platené príspevky prostredníctvom Instant Experience

Marketing, Social media, Tipy  7. septembra 2021 Miriam Adásková

Čo nám reklama Instant Experience ponúka? Instant Experience (okamžitý zážitok) umožňuje pútavým ...

Čítaj viac
Vyvarujte sa častých chýb pri nastavovaní Google Ads

Vyvarujte sa častých chýb pri nastavovaní Google Ads

Tipy, Výkon  26. augusta 2021 Miriam Adásková

Geografické cielenie Predvolené cielenie kampane Nastavenie konverzií Absencia vylučujúcich kľúčo...

Čítaj viac
Správna digitálna prezentácia dodávateľa v zdravotníctve

Správna digitálna prezentácia dodávateľa v zdravotníctve

Programovanie  13. augusta 2021 Miriam Adásková

Čo by mala obsahovať prezentačná webová stránka dodávateľa zdravotníckeho materiálu a prístrojov ...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.