Marketing v čase recesie

Marketing, Povedomie, Tipy  1. februára 2021 Ján Májek

Marketing v čase recesie

Marketing v čase recesie 

Prečo sa sústredíme práve teraz na brandové aktivity, zvyšovanie povedomia o značke a tvorbu komunikačnej stratégie? Mnohí odborníci predikujú, že smerujeme do recesie. Z minulosti a predchádzajúcich kríz vieme, že práve v tomto období je vhodné investovať do brandu. Vtedy, keď ostatní váhajú sa vytvára priestor, ktorý môže z dlhodobého hľadiska predstavovať príležitosť získania väčšej miery „share-of-voice“ ako aj trhového podielu.

1.) Zamerajte sa na klientov – tvorte hodnotu

Zamyslite sa nielen nad sebou, ale aj nad tým, čo by ste mohli urobiť alebo zverejniť, aby ste pomohli svojim klientom (a potenciálnym klientom). Počas krízy, počas obdobia izolácie, kedy produktivita a motivácia klesajú, je najlepší čas na strategickú poradu:

  • Čo môžete urobiť navyše?
  • S čím môžete klientom pomôcť?
  • Čo si môžete naplánovať teraz, aby ste im dokázali pomôcť v budúcnosti?
  • Už ste sa ich spýtali, čo potrebujú?

Vykonávajte také aktivity, ktoré sú prospešné nielen pre vás, ale aj vašich klientov. Buďte proaktívny. Zistite, čo môžete klientom, aj tým potenciálnym, povedať. Komunikujte pravidelne, zreteľne a nahlas. Čo môžete urobiť pre zvýšenie hodnoty poskytovaných služieb? Budujte strategické partnerstvá, vďaka ktorým obohatíte svoju ponuku a získate konkurenčnú výhodu. Z dlhodobého hľadiska sú práve toto aktivity, na ktorých môžete získať a odlíšiť sa.

2.) Buďte pozitívny

Ak dokážete v čase neistoty a strachu uprednostniť poskytovanie pozitívnych informácií, vyniknete medzi masami. Vtedy, keď z každého smeru, najmä z médií, na ľudí dopadajú negatívne obrazy a informácie, môžete vyniknúť. Preraziť pozitívnou komunikáciou. Užívatelia sú už unavení z čítania o udalostiach navodzujúcich atmosféru konštantného strachu. Zmeňte tón komunikácie, prihovorte sa pozitívne a počúvajte ich ohlasy. Aké pozitívne zmeny sa udiali vo vašej komunite? Ako ste sa na nich podieľali? Reagujte a zapájajte vaše publikum do konverzácie.

csr-branding-mindful-company

3.) Zodpovedný prístup

Každý marketér túži po vyššej sledovanosti a interakcii. Nedovoľte však, aby vás táto snaha povzbudila k tomu, aby ste sa sústredili na virálne nadpisy, ktoré síce upútajú pozornosť, no nie sú čestné a hodnotné. V čase krízy vaše publikum očakáva, že poskytnete informácie, ktoré sú pravdivé a budete pre nich dôveryhodným zdrojom. Úprimnosť a poctivosť často nie sú nijako zvlášť sexy, ale sú potrebné na to, aby ste si z dlhodobého hľadiska udržali imidž svojej značky. Za zatvorenými dverami a na sociálnych sieťach sa vedie množstvo rozhovorov o firmách, ktoré nekonali čestne. Ľudia zabúdajú pomaly. Dajte si preto počas krízy pozor na prešľapy.

4.) Vizuálny vplyv

Tam, kde je mnoho noviniek, je aj veľké množstvo informácií. A tam, kde je veľké množstvo informácii, hlavne tých textových, môže byť veľmi náročné upútať pozornosť užívateľov. Čas, ktorý má značka na zaujatie pozornosti sa neustále skracuje. Dôležité je teda premýšľať nad tým, ako preraziť medzi konkurenciou a osloviť užívateľa. V tomto prípade vyhrávajú vizuálne podnety. 90% podnetov, ktoré náš mozog spracováva, sú vizuálne. Z toho dôvodu ich dokáže rozoznať a spracovať až 60 000 krát rýchlejšie ako text! Ako môžete komunikovať prostredníctvom grafických formátov alebo videa? Humanizujte svoju značku a prihovorte sa publiku v takom formáte, ktorý najlepšie reprezentuje komunikovaný obsah a ktorý vaše publikum preferuje.

Brand v B2B segmente

Najdôveryhodnejšie značky, tie značky, ktoré ovplyvňujú životy spotrebiteľov a spoločnosť, sú za svoje snahy a aktivity odmeňované. Rastúca dôvera v značku zlepšuje jej výkon. Dôveryhodným podnikom sa dáva väčšia voľnosť a podpora pri určovaní smeru počas spolupráce. Vďaka tomu je dôvera prvoradá, najmä v neistých časoch. Neisté časy sú skúškou prísľubu (misie) vašej značky.

Čo zvyšuje dôveru v značku?

V náročných časoch, pri absencii komunikácie, jasného účelu a stratégie, sa veci môžu ľahko zvrtnúť. Ak chcete byť považovaní za kompetentnú značku, vaším cieľom by malo byť pracovať a komunikovať efektívne. Ako na to? Začnite podporovaním interných procesov a riadením komunikácie so zainteresovanými stranami. V neistých časoch môžu značky zdieľaním pozitívnych príbehov či ponúkaním faktografických informácií a riešení prostredníctvom svojich platforiem, distribuovať užitočný obsah a navigovať užívateľov na vhodné zdroje. Týmto spôsobom si značky zvyšujú povedomie, budujú dôveryhodnosť a nadväzujú nové vzťahy.

investicia-do-budovania-brandu-upvision

Investícia do brandu

Počas hospodárskeho poklesu zistíte, že máte menšiu konkurenciu, čo znamená, že dosahovanie výsledkov je jednoduchšie a rýchlejšie. Ďalšie príležitosti zahŕňajú napríklad potenciálne zníženie nákladov za kliknutie na reklamu. Tieto investície sa zväčša prejavujú pri zotavovaní trhu. Zvýšením povedomia a získaním pozície „top-of-mind“ vo vašom segmente, zvýšite pravdepodobnosť toho, že pri vzniknutí potreby si užívateľ spomenie práve na vás. To následne prináša rast príjmov a prirodzene tak, pri znižovaní CPC a zvyšovaní obratu, narastá ROI marketingových aktivít.

Práve opakovaná interakcia so značkou vytvára ucelený obraz o jej hodnotách a v prípade, že sa s týmito hodnotami koncový užívateľ stotožňuje, prichádza k budovaniu vzťahu, ktorý dokážete využiť v ďalších fázach nákupného procesu. Venujete sa vo vašej organizácii brandovým aktivitám? Radi vám pomôžeme so zvyšovaním povedomia o značke a nastavením komunikačných procesov.

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Sociálne siete: novinky, ktoré posunú váš marketing na inú úroveň

Sociálne siete: novinky, ktoré posunú váš marketing na inú úroveň

Marketing  30. septembra 2021 Miriam Adásková

Nie je žiadnym tajomstvom, že na sociálnych sieťach s organickými príspevkami veľa vody nenamútit...

Čítaj viac
Oživte svoje platené príspevky prostredníctvom Instant Experience

Oživte svoje platené príspevky prostredníctvom Instant Experience

Marketing, Social media, Tipy  7. septembra 2021 Miriam Adásková

Čo nám reklama Instant Experience ponúka? Instant Experience (okamžitý zážitok) umožňuje pútavým ...

Čítaj viac
Vyvarujte sa častých chýb pri nastavovaní Google Ads

Vyvarujte sa častých chýb pri nastavovaní Google Ads

Tipy, Výkon  26. augusta 2021 Miriam Adásková

Geografické cielenie Predvolené cielenie kampane Nastavenie konverzií Absencia vylučujúcich kľúčo...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.