7. Decembra 2020 / Martina Kertészová

DIGITAL INSPIRATION


Ako sme značke SKIN-CAP zvýšili predaje vytvorením funkčného eShopu a správnou implementáciou PPC reklamy

V priebehu posledných pár mesiacov sme v agentúre pracovali na viacerých projektoch z oblasti zdravia, krásy a farmácie. Zaznamenali sme zvýšený dopyt po potrebe týchto firiem digitalizovať procesy a presúvať stále väčšiu časť pôsobenia do online prostredia.

Jedným z našich klientov bola spoločnosť INAMED so značkou SKIN-CAP, ktorej produkty sa prostredníctvom iných eShopov predávali, no vlastným eShopom nedisponovala, chýbala jej online prezentácia a tiež propagácia produktov.

Spoločne sme prešli viacerými “digitálnymi krokmi”, ktoré viedli k plynulému a úspešnému prechodu spoločnosti do digitálneho prostredia. Uvádzame tie najdôležitejšie z nich.

  • Tvorba digitálnej identity značky a jej komunikačného plánu naprieč viacerými online komunikačnými kanálmi
  • Analýza a výber relevantných kľúčových slov pre segment pôsobenia firmy
  • Návrh intuitívneho web dizajnu
  • Programovanie funkčného eShopu s možnosťou online predaja
  • „Trackovanie“ webu pre presný zber dát, správne vyhodnocovanie, nastavenie reklám a ostatných procesov
  • Automatizácia e-commerce riešenie na webe
  • Nastavenie platených PPC reklám (Google, sociálne siete)

Viac o tom, prečo je digitalizácia firmy taká potrebná a aké opatrenia treba urobiť, aby sa firma na trhu udržala, sa dočítate v samostatnom článku.

SPOLUPRÁCA SO ZNAČKOU SKIN-CAP

Jednou zo spoločností, ktorej sme pomáhali digitalizovať a rozširovať offline predaj o ďalšie online predajné kanály, bola firma INAMED so značkou SKIN-CAP, zaoberajúca sa kozmetikou šetrnou k pokožne, vyrobenou z prírodných materiálov, a produktmi, napomáhajúcimi zvládať problémy s kožnými chorobami.

ZADANIE

Značka SKIN-CAP, ako výhradný distribučný partner pre Slovensko, pred spoluprácou s nami nemala vlastný eShop. Predávala sa vo viacerých kamenných lekárňach na Slovensku a online vo viacerých relevantných eShopoch. Naša agentúra bola oslovená vytvoriť pre značku eShop, podporiť jeho pôsobenie na online trhu platenými reklamami, dostať značku do povedomia online užívateľov a zvýšiť jej predaje.

Aj keď sa SKIN-CAP predával v spomenutých kamenných lekárňach a iných eShopoch, a teda vykazoval určité množstvo predajov, vlastný eShop a jeho správna integrácia do online prostredia bola dôležitá nielen pre značku samotnú, ale pre všetky eShopy a predajne, ktoré so značkou spolupracujú.

Nešlo teda len o posilnenie online predaja samotnej značky, ale tiež o podporu predaja na ostatných eShopoch a v celej pobočkovej sieti. Tým, že SKIN-CAP rozšíril svoje online pôsobenie o vlastný eShop a dostal sa tak bližšie k všetkým užívateľom internetu (a potencionálnym zákazníkom), nastal priestor správnym zacielením reklamných kampaní zvýšiť tiež predaje kamenných predajní a ostatných relevantných eShopov, ktoré SKIN-CAP produkty predávajú.

Rozhodnutie pristúpiť k vlastnému eShopu umožnilo tiež značke priblížiť sa bližšie k svojim zákazníkom a predávať produkty priamo, nielen cez distribučnú sieť a ostatné eShopy.

NAŠE RIEŠENIE

Od analýzy doterajšieho pôsobenia a komunikácie značky SKIN-CAP sme prešli k analýze trhu, konkurencie a daného farmaceutického segmentu. Následne sme vytvorili prvé grafické návrhy eShopu a po schválení vizuálov aj textov začali stránku programovať. Pri bode technického vývoju eShopu sa zastavíme.

Dobrý eShop mal byť pekný, no tiež funkčný. Preto sme pri jeho tvorbe pracovali postupne a precízne. Počas celého procesu tvorby sme sledovali požiadavky klienta a vytvorili eShop, ktorý generuje tržby, je moderný, návštevník sa na ňom dobre cíti aj orientuje a ľahko sa “prekliká” k požadovanej akcii.

TECHNICKÝ VÝVOJ ESHOPU

Práve dôsledná technická príprava stránky bola kľúčovým momentom pre následné efektívne spustenie PPC reklám, vďaka ktorým sa nám predaje značky podarilo zvýšiť.

Na eShop sme nasadili viaceré meracie skripty (nástroje), aby sme vedeli dáta o cieľovom publiku, rovnako ako marketingové investície do jednotlivých online kanálov, relevantne vyhodnocovať a správne nastaviť PPC reklamy. Keby technickú prípravu eShopu pre reklamné kampane podceníme, ich účinnosť by sa výrazne znížila.

Na eShop sme nasadili:

  • 1 Google Tag Manager (GTM) – po slovensky Správca značiek Google, „kontajner na správu skriptov“, inak povedané dom, vďaka ktorému máte na svojom webe všetko pod jednou strechou. Ide o platformu, ktorá vám umožní na web vkladať rôzne ďalšie kódy. Samotný GTM na web dostaneme vložením špeciálneho kódu, ktorý na základe pokynov následne dokáže spúšťať iné kódy a trackovať viaceré metriky naraz (sledovací kód Google Analytics, remarketingový kód Google Ads, konverzný kód Google Ads, E-commerce kód Google Analytics, kódy udalostí – events - Google Analytics).

  • 2 Google Analytics - softvérový nástroj, ktorý poskytne podrobné údaje o návštevnosti eShopu - dáta o užívateľoch a ich správaní sa na stránke)

  • Viac o Google Analytics a ďalších nástrojoch, slúžiacich na anlýzu dát z webu, nájdete v našom článku: Prevádzkovať web bez analýzy dát je ako šoférovať so zavretými očami.

  • 3 Facebook Pixel – javaskriptový kód, ktorý prepája reklamný systém od Facebooku s vaším webom, resp. správaním sa užívateľov na vašom webe. Pomáha vám lepšie zacieliť reklamy na Facebooku a to tak, že zbiera dáta o návštevníkoch vášho webu a následne vytvára skupiny, na ktoré môžete reklamu opätovne cieliť. V týchto skupinách môžu byť ľudia, ktorí vašu stránku navštívili, no nákup nedokončili, tí, ktorí sa prihlásili do newslettra, stiahli si e-book či tí, ktorí už nakúpili alebo vyplnili registráciu.

  • 4 Push Data Layer - nástroj, ktorý slúži na odovzdávanie dát do Google Analytics. Pri obrovskom počte marketingových a analytických kódov, ktoré máme k dispozícii, nestačí len zmerať rýchlosť načítania webu. Treba poslať aj doplňujúce údaje, napr. po úspešne dokončenej objednávke nás zaujíma, aká bola jej hodnota, aké produkty obsahovala či koľko kusov produktov bolo objednaných. Aby sme tieto údaje mohli merať a sledovať, je potrebné ich odovzdať do Google Tag Manageru. A práve toto odovzdanie sa odohráva cez Push Data Layer.

  • 5. Google Remarketing Tag - skript, ktorý veľmi podobným spôsobom ako Facebook Pixel prepája reklamný systém Google s vaším webom, teda správaním sa užívateľov na vašom webe.

ZVÝŠENIE NÁVŠTEVNOSTI, PREDAJA A POVEDOMIA O ZNAČKE CEZ PLATENÚ PPC REKLAMU GOOGLE

Po “otrackovaní” a spustení eShopu sme sa začali venovať už spomínaným reklamným kampaniam vo vyhľadávacej sieti Google (PPC) na relevantné kľúčové slová a v obsahovej sieti Google, aby sme novovzniknutý eShop podporili a etablovali v online priestore.

Práve platená reklama v sieti Google dokáže výrazne vybudovať povedomie o značke a zvýšiť jeho návštevnosť. Pri správnom zacielení dokážete prostredníctvom nej definovať relevantné publikum, u ktorého je vyššia pravdepodobnosť, že akciu dokončí.

Pre značku SKIN-CAP sme začali s realizáciou platených textových a bannerových reklám vo vyhľadávači Google (PPC). Na remarketingové kampane a oslovovanie užívateľov, o ktorých sme získali dáta z Google PPC reklám, sme následne používali Facebook. Pri nastavovaní vyhľadávacích PPC reklám (Pay Per Click – platba za klik) sme cielili na základe analýzy kľúčových slov a vstupných stránok.

Neplatený obsah zasiahne veľmi málo užívateľov s nízkou frekvenciou. Práve preto je potrebné využiť aj komerčnú cestu, ktorá dokáže doručiť posolstvá tým správnym užívateľom. Najlepšie však v spolupráci s profesionálmi, ktorí vedia, ako majú reklamu cieliť a aké formáty pre potreby danej značky použiť.

V článku Prinášame možnosti inzerovania reklamy v Google Ads: Ako pomôcť svojmu online podnikaniu, sme sa podrobne venovali tejto téme, rozobrali sme si jednotlivé druhy reklám (textová reklama, bannerová reklama,...), ktoré v sieti Google môžete využiť na podporu svojho podnikania a riešili aj otázku ich správneho zacielenia.

Podľa spoločnosti Google môžu reklamy vo vyhľadávaní zvýšiť povedomie o značke až o 80% a aj keď používatelia na reklamu nekliknú, uvidia ju (pri správnom remarketingu niekoľkokrát) a ostáva im v pamäti do ďalšieho rozhodovania. Práve táto „vedomosť o existencii“ danej značky môže spôsobiť, že ju užívateľ pri výbere uprednostní pred inými.

VÝSLEDOK SPOLUPRÁCE

Vďaka všetkým reklamných aktivitám a tvorbe funkčného eShopu zaznamenala značka SKIN-CAP na veľmi špecifické produkty až 44 % zvýšenie predajov cez eshop na dopyt po produktoch v distribučnej sieti.

Google Ads, v spojení s prepracovaným eShopom, na ktorý sa užívateľ z reklamy dostane, je flexibilnou marketingovou platformou, prostredníctvom ktorej dokážeme aj vášmu projektu zvýšiť návštevnosť / konverzie, získať viac informácii o vašich návštevníkoch (potenciálnych aj reálnych zákazníkoch) a zvýšiť návratnosť vašich investícií (ROI).

Reklamy v sieti Google klientovi SKIN-CAP počas našej spolupráce neustále kontroloval a optimalizoval Google tréner podľa jeho potrieb, tak aby sme sa dostali na želaný výsledok. Nastavovaniu platených reklám (v Googli aj na Facebooku) sa venujeme aj u iných klientov a v prípade, že by ste o túto službu mali záujem, kontaktujte nás. Radi vám pomôžeme, či už s PPC reklamami, tvorbou webu, ako aj správou sociálnych sietí. Všetky tieto aktivity môžu byť rozhodujúce pre udržanie sa a budovanie silnejšej pozície vašej značky na online trhu plnom konkurencie.

Potrebujem predaj online cez Google reklamu

Ďalšie inšpirácie