KVALITNÝ VIDEO CONTENT ZVLÁDNE KAŽDÝ. 5 JEDNODUCHÝCH TIPOV AKO NATO.

Marketing  8. februára 2018 Ján Májek

Chcete začať robiť videá, ale netušíte ako?

Naozaj každý. Asi treba iba chcieť a nebáť sa nového. Učiť sa, zaujímať sa, trebárs aj pri dobrej káve. Takže si jednu urobte a tieto 4 minúty čítania (snáď aj vzdelávania) vám ubehnú veľmi rýchlo.

O tom, aké je dôležité robiť video a prečo sme už písali. Dnes si povieme, ako vytvoriť zaujímavý video content, aj keď ste začiatočník a nikdy predtým ste video netvorili. Uisťujeme vás, že to zvládnete.

Týchto 5 jednoduchých krokov vás navedie na cestičku kvalitného video obsahu = video užitočné, predajné, s posolstvom,… a potom už stačí len šikovný človek na dobré spracovanie.

Neviete ako, s čím začať? Spýtajte sa svojho publika

Ak ste stratený v tom, aký typ video contentu ľuďom ponúknuť, prejdite rovno k zdroju.

Spýtajte sa svojho publika na sociálnych sieťach, čo chce, čo potrebuje, čo by ho zaujímalo. Späť dostanete takmer 100% úspešnosť a priazeň.

Tvorte pre tých, ktorí sú TU a TERAZ

Ak premýšľate, ako robiť video content, tak najlepšie je robiť ho pre svojich existujúcich zákazníkov. Zamerajte sa pritom najmä na rozdávanie vedomostí. Vzdelajte svojich spotrebiteľov a poskytnite im informácie, ktoré im môžu pomôcť.

Udržať si stálych klientov je oveľa cennejšie ako získať nových. A s takýmto video contentom k vám zablúdia aj tí noví.

Určite si stratégiu a držte sa jej

Nelietajte v oblakoch. Určite si „pevnú základňu“ (ciele, cieľovú skupinu, plán) a snažte sa jej aspoň pridŕžať. Najdôležitejšie je mať jasno v tom, komu, čo, kedy, kde a prečo ponúkate. Pri najlepšom aj aký by mal byť výsledok.

Ak si toto všetko určíte hneď na začiatku, budete sa môcť pri každom „zakopnutí“ ľahko vrátiť k pôvodnému plánu.

Krátko a INAK

Pri klasických promo videách sa držte približne 2 minút.

Tento čas má najvyššiu úspešnosť. Rátajte s faktom, že polovica sledovateľov po 10 sekundách video vypne.

Živé video by nemalo byť dlhšie ako 10-15 minút. Potom prestáva baviť.

Všeobecne je lepšie držať sa pri tvorbe videí hesla „menej je viac.“ Je to však individuálne a záleží tiež od témy. Ak máte v pláne robiť napr. marketingové videá, ukázalo sa, že do 30 minút to vaša cieľovka, ktorú to zaujíma, zvládne. Pozor ale na „výživnosť“ videa. Musí byť naozaj dobré a hodnotné.

Okrem toho je veľmi dôležité odlíšiť sa od milión ďalších videí kolujúcich po internete. Buďte iný. Hlavne, nebuďte nudný.

Pokúste sa byť informatívny a zábavny zároveň. Experimentovať môžete s rôznymi animáciami či interaktívnym obsahom. A nezabudnite ani na vizuálnu stránku videa. Skrátka, nech je to pekné, pútavé, iné.

Sústreďte sa na hodnotu videa, nie na predaje

Pri tvorbe nemyslite v prvom rade na zisk. Sústreďte sa skôr na potreby a priania vašich zákazníkov. Naplňte ich hodnotným video obsahom a vaše publikum sa neskôr odmení aj tými zvýšenými predajmi. Skúste to naozaj nerobiť len pre peniaze.

BONUS: Nezabudnite po určitej dobe zmerať úspešnosť vášho videa. Analyzujte jednotlivé prvky, zistíte tak, čo vám najviac fungovalo a čo sa oplatí nabudúce viac potlačiť.

Káva vypitá? Ak nie, tak ju v pokoji dopite a ešte trochu popremýšľajte nad vaším (zatiaľ neexistujúcim či už existujúcim) video obsahom. Veríme, že aspoň jeden z našich bodov integrujete a ak máte pocit, že nejaký v článku chýba, napíšte nám. ?

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

BRAND, BRANDING – NEODMYSLITEĽNÁ SÚČASŤ ZNAČKY

BRAND, BRANDING – NEODMYSLITEĽNÁ SÚČASŤ ZNAČKY

Dizajn, Marketing, Social media  1. decembra 2021 Dominika Stehlíková

BRAND = DUŠA FIRMY A PRODUKTU Brand nie je len logo, farba či typ písma vašej firmy. Je to súhrn ...

Čítaj viac
PREČO ZVERIŤ SVOJE SOCIÁLNE SIETE DO RÚK DIGITÁLNEJ AGENTÚRY?

PREČO ZVERIŤ SVOJE SOCIÁLNE SIETE DO RÚK DIGITÁLNEJ AGENTÚRY?

Marketing, Social media  24. novembra 2021 Dominika Stehlíková

Sociálne siete ponúkajú biznis rozhranie, ktoré pomocou nástrojov umožňuje cieliť marketingové ak...

Čítaj viac
Sociálne siete: novinky, ktoré posunú váš marketing na inú úroveň

Sociálne siete: novinky, ktoré posunú váš marketing na inú úroveň

Marketing  30. septembra 2021 Miriam Adásková

Nie je žiadnym tajomstvom, že na sociálnych sieťach s organickými príspevkami veľa vody nenamútit...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.