Ako zvýšiť starostlivosť o pacientov vďaka webovej stránke?

Marketing, Tipy  5. augusta 2021 Miriam Adásková

Oblasť zdravotníctva sa na Slovensku posúva ďalej a spolu s ňou aj jej marketingové aktivity v tomto segmente. V minulosti by ste súkromné kliniky či lekárov našli len zriedka. Keďže sa podmienky a zdravotníctvo na Slovensku začali vyvíjať, vznikli súkromní poskytovatelia zdravotnej starostlivosti.

Ako zvýšiť starostlivosť o pacientov vďaka webovej stránke?

Môžeme si zobrať príklad z ambulancií a ordinujúcich lekárov. Postupne, ako sa rozrástol počet ľudí a tí začali vyhľadávať individuálnu starostlivosť, rozrástol sa aj počet privátnych kliník a lekárov. Z marketingového pohľadu predtým nebolo treba na trhu „súťažiť“, keďže štandard zdravotnej starostlivosti nebol konkurenčný. Nástupom súkromníkov a platených služieb sa začal požadovaný štandard zvyšovať. Ľudia si začali svoje zdravie vážiť oveľa viac a vyhľadávali preto individuálnu starostlivosť a špecializácie, ktoré všeobecní a štátni lekári nevykonávali, alebo nemali čas. Ľudia teda začali byť ochotní si za príjemnú, kvalitnú a najmä bezchybovú starostlivosť zaplatiť.

Týmto krokom vznikla nie len súťaž na trhu súkromných kliník, no aj požiadavky na zvyšovanie zdravotnej starostlivosti od štátu. Presne takto sa zmenil klasický marketingový model zo 4P (product, price, place, promotion) v zdravotníctve na 4C, zameraných na zákazníka (customer, cost, convenience, communications).

Čo to znamená pre vás?

Pre súkromný sektor to znamená, čím vyššia cena je stanovená, tým viac pohodlia musia zákazníkovi poskytnúť. Pre verejný sektor to znamená, že ak nechce zaostať a strácať zákazníkov, musí sa neustále zdokonaľovať na úroveň súkromných zariadení.

Ako však tieto zmeny a napredovanie jednoducho implementovať v digitálnom prostredí? Našou špecializáciou je práve tvorba webových stránok a hľadanie optimálnych riešení, ktoré pomôžu zjednodušiť prácu lekárom, sestričkám a orientáciu a prehľadnosť pre zákazníkov. Vysoká úroveň starostlivosti môžete teda vyjadriť už na prvý pohľad.

Ako zákazníkovi ukázať vysokú úroveň starostlivosti len vďaka webstránke?

Ako my rozmýšľame nad tým, čo by mala vaša webstránka obsahovať, aby dosiahla tento pocit? Rozdelíme si to na dve časti, čo musí mať a čo by mohla mať.

Čo musí obsahovať web základ:

1.Otváracie hodiny a klikateľné kontaktné údaje

Predstavte si, že zákazník príde na váš web. Je dôležité, aby sa jednoduchou a rýchlou cestou dohľadal otváracích hodín vašej kliniky. Rovnako dôležité je aj telefónne číslo a email ktoré musí byť na viditeľnom mieste a klikateľné. Čiže, aby klient nemusel opisovať číslo po jednom do svojho mobilu, webstránka by mala mať možnosť rýchlej voľby, čo znamená, že po kliknutí na akčné tlačidlo sa vám zobrazí možnosť „zavolať na toto číslo“.

2.Jednoduchý kontaktný formulár

Umožňuje vaším potenciálnym klientom rýchlo a jednoducho vás kontaktovať bez zbytočných úkonov, ako je napríklad kopírovanie či opisovanie e-mailovej adresy z webstránky.

3.Tím lekárov, personál

Čo tak predstaviť seba a svoju profesiu a kolegov ešte pred vstupom do ambulancie? Personalizácia ambulancie je pre klientov vítaná vec, vďaka ktorej vedia komu sa zverujú so svojimi problémami. Ešte lepšie je uviesť na webovej stránke ich skúsenosti, ocenenia.

4.Cenník a referencie

Cenník starostlivosti a poskytovaných služieb môže byť naprieč ordináciami veľmi rozdielny. V súkromnom sektore môžu byť práve cena a referencie rozhodujúcimi. Ak sú vaše ceny za služby nadštandardné, môžete popri ne aj pridať referencie od predchádzajúcich pacientov či klientov. Ľudia si teda budú vedomí, že vyššia cena zodpovedá poskytovanej službe či starostlivosti.

5.Partnerské poisťovne

Pre poistenca je podstatné sa dozvedieť, či spolupracujete i s  jeho poisťovňou. Lebo práve z tohto môžu plynúť pre poistenca výhody akými sú preplácanie zdravotnej starostlivosti.

6.Špecializácia

Má vaša ambulancia viacero špecializácií, alebo ste v rámci niektorej špecialista v danom kraji? Informujte o tom.

7.Rezervačný systém

Rezervačný systém je nástroj, ktorý zjednoduší prácu aj vám aj vaším klientom. Predstavte si klienta, ktorý ráno vstáva, kvôli časenke. Vaši klienti si teda zarezervujú termín u vás na webstránke a ak sa vám uvoľnil, ušetríte svojím sestričkám obvolávanie klientov, ktorí sa môžu na daný uvoľnený termín zaregistrovať na stránke.

8.Blog

Načo by bol ambulancii blog? Predstavte si, že človeka trápi bolesť chrbta. Sú tisíce vyhľadávaní na túto tematiku na Google mesačne. Títo ľudia hľadajú odpoveď alebo riešenie na svoj problém a tak siahajú po zdrojoch a vyhľadávajú v Google ak budete publikovať relevantný obsah na blogu, vaši zákazníci vás ľahko nájdu a zvýšite si tak aj návštevnost. . Môžete teda napísať článok na danú tematiku, zvoliť mu správne kľúčové slovo a možno práve tento presvedčí ľudí o vašej odbornosti.

9.Odkazy na potrebné vyšetrenia

Kam ísť na doplnkové služby ktoré neposkytujete? To je otázka, ktorá trápi nejedného pacienta, ktorý potrebuje vyšetrenie, aké vy neposkytujete. Magnetická rezonancia, RTG. Ukážte pacientom už predom, že myslíte na všetko, a že ich nemusí trápiť dohľadávanie odlišných expertov po svojej osi.

10.Oznamy

Jednoduchý oznam o tom, v akom režime ordinujete by vás mohol ušetriť telefonátov a tiež informovať vašich klientov o tom, kedy máte zatvorené, či kedy dovolenkujete.

11.Aké benefity má práve vaša klinika a čo vie pacientom poskytnúť

Jednoducho stačí, keď vypichnete všetky benefity a plusy, ktoré vaša klinika či ordinácia ponúka. Môžete sa pochváliť vašimi špecializáciami, vybavením, krátkou čakacou dobou alebo hocičím, čo nie je u ostatných zvyčajné. Pridaná hodnota prichádza práve s benefitmi, ktoré vás od vašej konkurencie odlišujú.

12.Google moja firma

Vďaka Google moja firma zaregistrujete vašu kliniku bezplatne ako firemný profil na Google. Tu si ďalej môžete spravovať, ako sa vaša firma zobrazuje vo vyhľadávaní, nastavujete si mapu k vašej klinike, zbierate recenzie a môžete na ne aj odpovedať, čím zlepšujete .

13.FAQ

FAQ sekcia môže ušetriť čas nielen klientovi, ale aj vám. Do kontaktného formulára vám teda nebudú chodiť jednoduché otázky, ale nájdu si ich v tejto sekcii. Určite máte skúsenosti so stále sa opakujúcimi otázkami od klientov. Zhrňte ich do tejto sekcie.

Ak je častým problémom vašich pacientov trafiť na vašu kliniku alebo nájsť parkovanie, založte si profil Google moja firma a po kliknutí na vašu kliniku sa zákazníkovi spustí mapa, ktorá ho privedie priamo k vám. Na pripomenutie preventívnej prehliadky či odberov môžete využiť oznamy. V tomto období je dobrý nápad využiť aj newsletter, ktorý informuje o novinkách ale aj upozorňuje napríklad na voľné termíny, zmeny, či prehliadky a podobne. Zabezpečíte tak klientom celkový prehľad a pocit starostlivosti aj mimo kliniku.

Ak sa chcete odlíšiť od vašej konkurencie a byť atraktívny už na prvý pohľad, náš tím sa venuje aj tvorbe webových stránok pre segment kliník, lekárov a zdravotníctva. V našej agentúre máme aj tím marketérov, ktorí sa starajú o zvyšovanie povedomia o značke a aktivite na sociálnych médiách. Je veľa jednoduchých a zaujímavých spôsobov ako vynaložiť s webovou stránkou. Ak neviete ako nato, alebo potrebujete poradiť, sme tu pre vás.

 

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Miriam Adásková

Miriam Adásková

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Sociálne siete: novinky, ktoré posunú váš marketing na inú úroveň

Sociálne siete: novinky, ktoré posunú váš marketing na inú úroveň

Marketing  30. septembra 2021 Miriam Adásková

Nie je žiadnym tajomstvom, že na sociálnych sieťach s organickými príspevkami veľa vody nenamútit...

Čítaj viac
Oživte svoje platené príspevky prostredníctvom Instant Experience

Oživte svoje platené príspevky prostredníctvom Instant Experience

Marketing, Social media, Tipy  7. septembra 2021 Miriam Adásková

Čo nám reklama Instant Experience ponúka? Instant Experience (okamžitý zážitok) umožňuje pútavým ...

Čítaj viac
Vyvarujte sa častých chýb pri nastavovaní Google Ads

Vyvarujte sa častých chýb pri nastavovaní Google Ads

Tipy, Výkon  26. augusta 2021 Miriam Adásková

Geografické cielenie Predvolené cielenie kampane Nastavenie konverzií Absencia vylučujúcich kľúčo...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.