Ako vybudovať značku cez konzistentnú komunikáciu.

Marketing  1. novembra 2022 Ján Májek

Ako vybudovať značku cez konzistentnú komunikáciu si povieme v nasledujúcich riadkoch. Pretože hodnota značky a jej brandová komunikácia udržuje naše publiká vo výkonnosti opätovného nákupu/dopytovania sa služieb a tovarov. Je preto dôležité, aby značka korešpondovala s vašimi hodnotami. To znamená, že vizuálne aspekty, poslanie a hodnoty, ktoré definuje vaša firma musia byť konzistentné. Výsledkom bude dôvera v značku, lojalita užívateľa a opakované obchody.

  • 86 % užívateľov tvrdí, že kľúčom k podpore značky je autenticita značky
  • 81 % z nich bude nakupovať na základe toho, že značke môže veriť
  • Konzistentnosť značky zvýši vaše revenue o 33 %
  • Konzistentnosť hodnôt značky zvýši revenue o 20 %

1. Hodnotenie značky a jej komunikácie

Užívatelia hodnotia vašu značku na základe vašej komunikácie a správ, ktoré komunikujete. Ide o to, do akej miery komunikácia vašej firmy korešponduje so zavedenými pravidlami firmy a jej identitou. Ak vytvoríte úspešnú značku je prevažne s dlhodobou životnosťou. To zabezpečíte flexibilitou a komunikovaním odpovedí na očakávania vašich zákazníkov.

Tak, ako viete komunikovať konzistentne a jasne, tak viete preniesť na vaše publikum aj zmätok v komunikácii.

Pri komunikácii sledujte tieto atribúty

  • Claimy
  • Online kampane (je hodnota značky súčasťou spustenej kampane?)
  • Typ formátov (video, grafika, blogy atď.)
  • Miesto umiestnenia (výber marketingového kanála)
  • Metriky (ako sa meria výkon?)
  • Publikum
  • Jazyk
  • Fáza lievika vášho publika

Ak budú tieto atribúty konzistentné, tak si zabezpečíte to, že vaše publikum bude vnímať vašu komunikáciu jednotne a nebude prichádzať k nezrovnalostiam vo vnímaní komunikácie.

Ako vybudovať značku

2.Ako vybudovať značku vytvorením stratégie a konzistentnosti

Za vybudovaním konzistentnej značky je vždy tzv. ,,brand guideline“, respektíve smernica konzistentnosti komunikácie.

Dôležité prvky brand guideline

Tieto prvky sú dôležité pri vytváraní jasne definovaného pohľadu na vašu značku.

Logo

Je prvým prvkom vašej značky, s ktorým má užívateľ skúsenosť. Na základe loga si užívateľ automaticky vie spojiť vašu značku s vaším produktom/službou.

Tón a hlas značky (tone + voice)

Cez tón a hlas ukážete, ako vaša značka komunikuje. Môže to byť hlúpa komunikácia, profesionálna, akademická, alebo taká, ktorá vás vystihuje. E-maily môžu byť formálnejšie a sociálne siete neformálnejšie. To je úplne v poriadku. Pamätajte vždy na to, aby mal tón a hlas vždy nejaký spoločný faktor, ktorý zabezpečí konzistentnosť.

Farba značky

Farba je dôležitým aspektom zapamätateľnosti vašej značky. Na trhu máme širokú paletu farieb. Vždy pamätajte na to, aby vaša farba korešpondovala s vaším segmentom podnikania.

Fonty

Pri fontoch je potrebné zjednotiť výber fontov a ich veľkosť pre všetky komunikačné kanály. Vytvorte jasné pokyny na to, ktoré fonty a veľkosti sa používajú na akých kanáloch. Zabezpečíte tým, že užívatelia nebudú zmätení a odstránite  u nich tým neistotu pri vizuálnom čítaní vašej komunikácie.

Obrázky

Obrázky by mali, bez ohľadu na to, kde ich publikujete, zohľadňovať všetky prvky vizuálnosti. To znamená, že by mali odrážať tón, ktorý si vaša značka definovala, farebné palety a logo. Obrázky by mali komunikovať k vašej cieľovej skupine, to znamená, že si vytvorte key visual a ten distribuujte na všetky kanály komunikácie.

Vytvorte si persónu vášho ideálneho zákazníka

Ak si vytvoríte persónu ideálneho zákazníka, tak si ujasníte, k akej cieľovej skupine chcete komunikovať, kto je pre vás dôležitý, a zistíte, ako vaši zákazníci  uvažujú.

Persóna sa buduje cez tieto atribúty:

  • Demografia
  • Level a seniorita osoby
  • Denné aktivity a digitálne zručnosti
  • Kľúčové aspekty motivácie nákupu
  • Opis osoby a jej vystupovanie/interakcia

Ako vybudovať značku

3. Personalizovaná stratégia komunikácie značky + jej implementácia do digitálnych kanálov

Personalizovaná komunikácia nám zabezpečí to, že budeme komunikovať priamo k našej cieľovej skupine. Jedná sa o to, že budeme ukazovať nášmu publiku informácie, fotky a všetky aspekty komunikácie v takom formáte a vizuálnom štýle, ktorý bude upravený priamo pre konkrétnych ľudí. Tým zvýšime povedomie u cieľovej skupiny, ktorú chceme. Naopak nebudeme zaujímaví pre užívateľov z inej cieľovej skupiny.

Primárne digitálne kanály pre konzistentnú komunikáciu značky

Ak potrebujeme verejnosť informovať o novom produkte, službe alebo zmenách, môžeme si na doručenie tejto správy vybrať viaceré digitálne komunikačné kanály.

Webová stránka

Váš web je tvárou vašej firmy. Uistite sa, že váš web je jednoduchý na pochopenie a navigáciu, vaše logo plynule prechádza zo stránky na stránku a že malé detaily, ako je písmo a paleta farieb, zostávajú nezmenené. Tieto dizajnové prvky, akokoľvek malé sa môžu zdať, sú podstatnou súčasťou značky.

Social media

Jednou z vecí, ktoré odlišujú digitálny marketing od tradičných marketingových metód, je možnosť vytvoriť obojstrannú konverzáciu so svojimi zákazníkmi. Či už sú platené alebo organické, o tom sú sociálne médiá pre značky. Keďže udržanie efektívnej prítomnosti na každej jednej sociálnej platforme je súčasne nemožné, je dôležité určiť, ktoré z nich vám najlepšie pomôžu osloviť vaše cieľové publikum.

E-mail

E-mail zostáva neoddeliteľnou a efektívnou súčasťou marketingovej stratégie značky. Od bulletinov až po aktualizácie produktov je to často najpriamejší spôsob, ako osloviť zákazníkov dôležitými informáciami. Frekvencia, dizajn a typ e-mailovej komunikácie, ktorú odosielate, môžu mať veľký vplyv na vašu značku.

Vyhľadávače

Google reklamy, takzvané Google Ads a SEO aktivity, sú najlepším performance nástrojom na získanie nových zákazníkov v online prostredí. Sú efektívne, relevantné, a až 93% užívateľov si hľadá informácie o produktoch a službách na trhu cez vyhľadávače.

Ako vybudovať značku

4.Ako vybudovať značku cez monitorovanie a meranie brandových aktivít

Akonáhle je váš obsah v online priestore, prítomnosť vašej značky (s trochou šťastia) začne rásť. Ale ako to budete vedieť? Ak sa chcete posúvať v rámci značky, musíte sledovať kde sú pozitívne čísla a kde naopak nie.

Keď sa dozviete o dátach svojej značky, veci sa zmenia. A so zmenou prichádza aj potenciál pre (ne)konzistentnosť značky. Monitorovanie obsahu znamená vyhodnocovanie metrík, ale aj sledovanie toho, aký je obsah, kde existuje a aký má výkon. Vaša kontrola konzistencie značky sa vzťahuje len na to, čo vaša značka vytvára a cirkuluje. Napriek tomu budete chcieť sledovať aj to, ako ostatní spomínajú vašu značku a ako s ňou interagujú. Všetky tieto informácie spolu vytvoria presnejší obraz o dojme, ktorý vaša značka zanecháva.

Keď budete pokračovať v optimalizácii s konzistentnosťou značky, musíte dávať pozor na výkonnosť aktív. Ak chcete začať proces monitorovania vašej značky, uvádzame niekoľko metrík, ktoré môžete merať, aby ste získali úplný obraz o tom, ako vaša značka interaguje a ako ju vníma verejnosť.

Príklady metrík

Kľúčové slová

Monitorujte svoje kľúčové slová a zistite, ktoré z nich vedú k najväčšiemu počtu prekliknutí na vašu domovskú stránku.

Social media

Nájdite obsah sociálnych médií, ktorý vedie k najväčšej angažovanosti, a sledujte, či táto angažovanosť povedie v budúcnosti k správaniu, ktoré zvyšuje výnosy, a v akej miere.

Blog

Zistite, ktorý obsah blogu prináša najviac komentárov, zdieľaní na sociálnych sieťach a prichádzajúcich odkazov.

E-mail

Zistite, ktorý e-mailový obsah vedie a máte z neho opätované konverzie,  a do akého segmentu vášho zoznamu tento obsah patrí, aby ste mohli nabudúce e-mailové kampane lepšie zosúladiť s iným obsahom, ktorý pozdvihne vašu značku.

Landing pages

Zistite, ktoré vstupné stránky vedú k najvyšším objemom nákupov/návštevnosti a najlukratívnejším priemerným predajom na zákazníka a to vám aj odpovie na otázku ako vybudovať značku.

Odkazy

Otestujte, ktoré odkazy dosahujú najvyššie miery prekliknutia na rôznych platformách, a uistite sa, že sú aktuálne, bez ohľadu na to, aké kampane práve prevádzkujete.

Firmy v mnohých ohľadoch pozerajú na to, ako vybudovať značku. Zákazník má stále vždy pravdu a rozpoznanie značky je stále jedným z hlavných cieľov. Odlišný je spôsob, akým sa tam dostanete, a dostupné nástroje na jeho uskutočnenie. Ak potrebujete vybudovať konzistentnosť vašej značky, naša agentúra vám rada pomôže vybudovať kompletnú stratégiu a konzistentnosť.

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Case studies, Programovanie, Marketing  24. marca 2024 Ján Májek

Náš klient pred pár mesiacmi prišiel za nami, že mu nefunguje Google reklama na webe. My sme ju o...

Čítaj viac
Lead generation kampaň

Lead generation kampaň

Povedomie, Výkon, Marketing  23. februára 2024 Ján Májek

V dnešnej dobe, kedy digitálny svet dominuje podnikateľskej sfére, je nevyhnutné mať efektívnu on...

Čítaj viac
Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Marketing, Social media, Tipy  5. februára 2024 Ján Májek

Marketingový rozpočet 2024 je pre viacero firiem otáznik na ktorý sa hľadá odpoveď. Pozreli sme s...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.