Online marketing v segmente zdravotníctvo

Marketing  29. júna 2021 Ján Májek

V agentúrnom prostredí vidíme, že po minuloročnej situácii s pandémiou rastie online nakupovanie na úrovni viac ako +6% pre tento rok. Podľa štatistík sa očakáva zvýšenie nakupujúcich používateľov na úrovni 82% do roku 2024, čo je opäť zrýchlený posun, pretože momentálne sa pohybujeme na 70%.

Online marketing v segmente zdravotníctvo

Online marketing a globálny trh si pýta rýchlejšiu digitalizáciu firiem a podnikania, ktorú tak veľa majiteľov a manažérov odkladalo. Tradičné formy podnikania sa začali dostávať do krízy spôsobenej vírusom COVID-19, ktorý ovplyvnil globálne celú populáciu. Spoločnosť sa už dlhšie mení, ale teraz je nútená rapídne zmeniť svoje myslenie a plne ho transformovať do digitálneho priestoru.  Zaujímavé je aj to, že najväčší dopyt po digitalizácii prišiel až začiatkom tohto roka, čo je viac ako 10 mesiacov od pandémie.

Ako prebieha digitalizácia v segmente zdravotníckeho materiálu a starostlivosti o telo ? Začneme najprv dátami z trhu a číslami, ktoré máme k dispozícii. Poďme sa teda spoločne pozrieť na dáta a na to, čo môžeme ako firma najbližšie obdobie očakávať.

1. Online marketing – čísla a dáta

% Nárast v segmente zdravotnícke potreby a lieky PPC reklama vs. vyhľadávacia sieť

Online marketing

Online marketing -nárast

Rast alebo pokles konverzií z dôvodu Covid-19

Online marketing % Nárast a pokles návštev užívateľov, ktorí navštívili webové stránky v danom segmente zapríčinený Covid- 19

Starší VS. mladí užívatelia počas pandémie –  Online správanie 

Používanie FB

Pri sociálnej sieti Facebook nastalo u osôb vo veku 25-65 rokov zníženie, zaznamenali sme ale +26% nárast u 18-24 ročných a ľudia nad 65 rokov zvýšili svoju aktivitu o +38%.

Online nakupovanie

Nakupovanie cez internet zaznamenalo zvýšenie u žien +51%  a muži zvýšili svoje online nakupovanie o +41,5%.

Porovnanie používania online platforiem a správania  pred a počas lockdownov.

Online marketing  maloobchodov zvýšili svoj výkon a užívatelia začali nakupova o viac ako 32%.

Pri sieťach ako Skype, Facebook Messenger, Netflix a WhatsApp sa zvýšilo používanie o +5%. Novinám práve naopak poklesli predaje a miera čítanosti o 7,5%.

2. Akvizičný model v online prostredí 

Za posledný rok sme sa dostali od  skúsenosti ,, kvalita reklamy je dôležitá „

k skúsenosti ,, Nejde o kvalitu reklamy / vizuálu / contentu, IDE O TO BYŤ K DISPOZÍCIÍ ZÁKAZNÍKOM PRÁVE V TEDY, KEĎ NÁS HĽADAJÚ. “

Na to, aby sme mohli byť zákazníkom k dispozícii a dosiahli pozitívne výsledky, musí firma prejsť určitými aktivitami a interagovať tak počas celého procesu  s používateľom.

Nasledujúce body vám priblížia konkrétne kroky, ktorými by ste mali postupne prejsť pre úspešne dokončenie vašich cieľov v digitálnom marketingu.

Funnel akvizície v online prostredí

Čo všetko je potrebné mať na to, aby ste mali nových užívateľov

  1. Pristávacia dráha ( tzv. ,, Landing page )

Môže to byť webová stránka, E-shop či webová alebo mobilná aplikácia. Je to prakticky miesto, kde pošlete užívateľa, ktorý vám vykoná na danej landing page akciu, ktorú od neho vyžadujete. Napríklad si kúpi doplnok stravy, objedná jeho obľúbený šampón, alebo sa iba zahlási do odoberania newslettera, ktorý mu dá informácie napríklad o tom, ako môže schudnúť. Bez pristávacej dráhy sa ani lístok nepohne.

Ak chcete získať nových zákazníkov, potrebujete miesto, kam ich všetkých nasmerujete. Miesto, na ktorom budete mať všetkých zákazníkov a údaje o nich pekne pokope. Miesto, na ktorom vy nájdete ich a oni nájdu podrobné informácie o vašej firme, produktoch či kampani.

Online marketing pri segmente predaja starostlivosti o telo / beauty je ideálnym riešením, ak v rámci našej pristávacej dráhy vytvoríme kvalitný BLOG, na ktorom budeme publikovať informácie o našich produktoch a riešiť problémy potencionálnych zákazníkov. Tí budú v rámci vyhľadávacej siete vyhľadávať odpovede na ich problémy, a tak navštívia našu blogovú poradňu, z ktorej už prejdú plynule na konkrétny produkt.

  1. Analytické nástroje

Vďaka dátam budete vedieť, o čo majú užívatelia záujem a hlavne o čo záujem, naopak, vôbec nemajú. Je to veľmi potrebná súčasť projektu, pretože pokiaľ nemáte prístup k dátam, tak váš projekt funguje na princípe náhody. Toto samozrejme nechcete. Keď už máte vytvorenú pristávaciu dráhu, na ktorú užívateľov presmerujete, bola by veľká škoda nevedieť, čo na nej návštevníci robia. Ako sa na nej orientujú, čo si najčastejšie pozerajú, ako sa na landing page dostali a aj koľko ľudí ju ihneď opustilo, čo sa pre zaujímavosť nazýva “bounce rate”.

Veľké množstvo užitočných dát o návštevníkoch, ktoré môžete využiť na ďalšiu komunikáciu získate vďaka analytickým nástrojom, ktoré si nasadíte na vašu webovú stránku. Tieto nástroje sú napríklad Google Analytics, Google Search Console, Hotjar a iné. Pomôžu dáta zbierať, vyhodnocovať a podľa zistených skutočností upravovať komunikáciu po všetkých smeroch, podľa potrieb návštevníkov.

  1. Distribúcia užívateľov

V online marketingu sa užívatelia distribuujú prevažne cez social media kanály a vyhľadávače, ako napríklad Facebook, Google, Instagram, YouTube, LinkedIn a iné…

Predstavte si to tak, ako keď máte obchod s kozmetikou, alebo doplnkami výživy, ale nemáte na ňom žiadnu tabuľu ani nápis a iba bielu stenu. Každý,  kto pôjde okolo nebude vedieť, čomu sa venujete. Na to, aby užívatelia na internete nakúpili musia vidieť vašu pristávaciu dráhu a musia ,, ísť okolo nej „ = musíte ich tam poslať a ukázať im svoj obchod. Jedným zo skvelých zdrojov návštevnosti vašej pristávacej dráhy sú práve správne vytvorené a optimalizované profily na sociálnych sieťach a vo vyhľadávačoch.

Čo sa týka sociálnych sietí, pravidelnou komunikáciou na Facebooku či Instagramovom profile vašej firmy/ osoby, podporenou platenou reklamou cez Business Manager, môžete svoje podnikanie rozšíriť medzi široké a relevantné publikum potenciálnych zákazníkov. Samozrejme, že úspech tkvie najmä vo výbere správneho formátu a druhu platenej reklamy a jej zacielení na správnu skupinu užívateľov (podľa demografických údajov, záujmov…).

Veľmi veľký výtlak má aj PPC platená reklama vo vyhľadávači Google. Poslednou dobou sa veľmi obľúbilo aj vyhľadávanie cez Google mapy. Toto všetko veľmi efektívne platí pri retailových zákazníkoch. Ak by sme chceli ísť do akvizície pre B2B segment, tak odporúčam LinkedIn, ktorý raketovo rastie v rámci B2B segmentu.

COVID19 zapríčinil zvýšené používanie internetu + 70% a aj jeho obsahu, väčšina je zahrnutá práve cez SERP = Search Engine Results Pages. Toto  predstavuje stránku vo vyhľadávači s výsledkami vyhľadávania na zadanú frázu. Pandémia takisto spôsobila aj presun maloobchodníkov do online prostredia v pomere +40%. 

  1. Vyhodnocovanie

Ak máme landing page, na ktorú posielame užívateľov, máme o nich informácie, pretože vaša landing page je technicky a dátovo pripravená na ich kolekciu. Takto teda zistíme, čo sa na nej deje. Ak neplníme požadované ciele, musíme zmeniť stratégiu. Stratégiu vieme efektívne upraviť  iba v tom prípade, ak si dáta vyhodnocujeme a chápeme, čo znamenajú.

Ak sme zvládli celý proces, tak získame dáta o tom, čo funguje. Celý proces následne opakujeme s tým, čo bolo efektívne a to, čo naopak nefungovalo nepodporujeme.

Ak sa aj vy chystáte digitalizovať svoju firmu, teraz je ten správny čas. V Upvision vám pomôžeme s kompletnou transformáciou do digitálneho prostredia a následným začlenením do online. Kontaktujte nás.

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Programovanie, Marketing, Case studies  24. marca 2024 Ján Májek

Náš klient pred pár mesiacmi prišiel za nami, že mu nefunguje Google reklama na webe. My sme ju o...

Čítaj viac
Lead generation kampaň

Lead generation kampaň

Povedomie, Výkon, Marketing  23. februára 2024 Ján Májek

V dnešnej dobe, kedy digitálny svet dominuje podnikateľskej sfére, je nevyhnutné mať efektívnu on...

Čítaj viac
Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Social media, Tipy, Marketing  5. februára 2024 Ján Májek

Marketingový rozpočet 2024 je pre viacero firiem otáznik na ktorý sa hľadá odpoveď. Pozreli sme s...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.