PPC kampane sú jedným z najúčinnejších spôsobov, ako dostať značku do centra pozornosti. Vyhľadávače a platformy sociálnych sietí vám vďaka zoznamom publika umožňujú zacieliť reklamu na ideálnych zákazníkov, a preto je pay per click reklama taká účinná. Prečítajte si náš článok, aby ste boli v predstihu a pochopili, aké trendy v PPC kampaniach nám prinesie rok 2023.
1. Zvýšený dôraz na efektívnosť
Ekonomický pokles pociťujú takmer všetky odvetvia. Rozpočty sa znižujú, tímy zoštíhľujú, a preto je potrebné zamerať sa na výkonnostný marketing. Ak je váš rozpočet obmedzený, uprednostnite taktiky, ktoré vám prinášajú najvyššiu návratnosť.
2. Automatizácia
Pokúste sa čo najväčšiu časť správy PPC kampaní automatizovať. Automatizované systémy môžu prevziať veľkú časť práce, ktorá zahŕňa zhromažďovanie údajov, analýzy, monitorovanie výdavkov atď. Ide o účinný spôsob zlepšenia výkonnosti kampaní, ktorý vám zároveň ušetrí čas.
Vďaka tomu sa budete môcť venovať iným činnostiam, ako je napríklad obsahová tvorba reklamy. Ak je pre vás automatizácia novinkou, začnite najskôr automatizovať menšie úlohy a neskôr prejdite na väčšie.
3. Sociálne média
Google reklama je síce efektívna, no z marketingového hľadiska boli sociálne média za posledných päť rokov hnacou silou viacerých značiek. Počas pandémie získali ešte väčšiu popularitu a tento trend bude pokračovať aj v roku 2023.
Predpokladá sa, že v roku 2023 bude dramaticky rásť platforma TikTok, ku ktorej sa denne pripájajú tisíce nových používateľov. Ak sa rozhodnete pre PPC kampane na sociálnej sieti, kľúčom k úspechu je čo najlepšie identifikovať vašu cieľovú skupinu.
4. Hlasové vyhľadávanie
Zvyšujúca sa popularita hlasového vyhľadávania predstavuje skvelú príležitosť pre optimalizáciu PPC kampaní. Ak chcete web stránku pre toto vyhľadávanie optimalizovať, zabezpečte, aby bola prispôsobená mobilným zariadeniam a využívajte longtailové kľúčové slová. Je dôležité poznamenať, že 65 % všetkých hlasových vyhľadávaní je konverzačných. Zamerajte sa preto na kľúčové slová založené na otázkach, ako napríklad kto, čo kedy a ako.
5. Umelá inteligencia
Implementáciou umelej inteligencie do kampane PPC môžete predpovedať budúce hodnoty CTR reklám a určiť ponuky, ktoré vám prinesú najväčšiu návštevnosť. Využite umelú inteligenciu na dôkladné analýzy správania publika, aby ste mohli vytvárať cielenejšie reklamy.
6. Video reklamy
Až 90 % ľudí tvrdí, že videá im pomáhajú pri rozhodovaní sa o nákupe. Poskytujú pohlcujúcejší zážitok ako text či obrázky a majú potenciál byť nákladovo efektívnejšie ako iné typy reklamy. Experimentujte pri tvorbe videoreklamy s rôznymi formátmi a zistite, čo pre vás funguje najlepšie. Vo všeobecnosti platí, že väčšiu pozornosť si momentálne získavajú krátke videá.
7. Google Performance Max
Kampane Google Performance Max sú vysoko automatizované a majú dosah na viaceré platformy, vrátane Google vyhľadávania, Gmailu a služby YouTube. Dajú sa jednoduchšie nastaviť a zvyčajne prinášajú lepšie výsledky. Niektorí odborníci tvrdia, že v roku 2023 začnú kampane Google Performance Max dominovať a bežná reklama na Googli pôjde do úzadia.
8. Multikanálové stratégie
Sledujte cestu potenciálnych zákazníkov a zistite, akým spôsobom používajú digitálne médiá. Niektorí používatelia čítajú články a iní používajú herné aplikácie. Ak sa napríklad obmedzíte iba na PPC reklamy na Googli, stratíte veľa dôležitých informácií a príležitostí. Pokúste sa preto osloviť potenciálnych zákazníkov prostredníctvom viacerých digitálnych platforiem a zvýšte tým svoje šance na úspech.
PPC kampane pre váš biznis
Hovorí sa, že šťastie praje pripraveným, a preto dúfame, že začnete niektoré z týchto trendov testovať a používať v praxi. Ak nemáte čas experimentovať, nechajte tvorbu a nastavovanie PPC kampaní na našich odborníkov v www.upvision.sk