Aké trendy budú kľúčové pre vaše PPC kampane v roku 2023?

Marketing, Výkon, Povedomie  22. januára 2023 Ján Májek

PPC kampane sú jedným z najúčinnejších spôsobov, ako dostať značku do centra pozornosti. Vyhľadávače a platformy sociálnych sietí vám vďaka zoznamom publika umožňujú zacieliť reklamu na ideálnych zákazníkov, a preto je pay per click reklama taká účinná. Prečítajte si náš článok, aby ste boli v predstihu a pochopili, aké trendy v PPC kampaniach nám prinesie rok 2023.

1. Zvýšený dôraz na efektívnosť

Ekonomický pokles pociťujú takmer všetky odvetvia. Rozpočty sa znižujú, tímy zoštíhľujú, a preto je potrebné zamerať sa na výkonnostný marketing. Ak je váš rozpočet obmedzený, uprednostnite taktiky, ktoré vám prinášajú najvyššiu návratnosť.

PPC reklama

2. Automatizácia

Pokúste sa čo najväčšiu časť správy PPC kampaní automatizovať. Automatizované systémy môžu prevziať veľkú časť práce, ktorá zahŕňa zhromažďovanie údajov, analýzy, monitorovanie výdavkov atď. Ide o účinný spôsob zlepšenia výkonnosti kampaní, ktorý vám zároveň ušetrí čas.

Vďaka tomu sa budete môcť venovať iným činnostiam, ako je napríklad obsahová tvorba reklamy. Ak je pre vás automatizácia novinkou, začnite najskôr automatizovať menšie úlohy a neskôr prejdite na väčšie.

3. Sociálne média

Google reklama je síce efektívna, no z marketingového hľadiska boli sociálne média za posledných päť rokov hnacou silou viacerých značiek. Počas pandémie získali ešte väčšiu popularitu a tento trend bude pokračovať aj v roku 2023.

PPC agentura

Predpokladá sa, že v roku 2023 bude dramaticky rásť platforma TikTok, ku ktorej sa denne pripájajú tisíce nových používateľov. Ak sa rozhodnete pre PPC kampane na sociálnej sieti, kľúčom k úspechu je čo najlepšie identifikovať vašu cieľovú skupinu.

4. Hlasové vyhľadávanie

Zvyšujúca sa popularita hlasového vyhľadávania predstavuje skvelú príležitosť pre optimalizáciu PPC kampaní. Ak chcete web stránku pre toto vyhľadávanie optimalizovať,  zabezpečte, aby bola prispôsobená mobilným zariadeniam a využívajte longtailové kľúčové slová. Je dôležité poznamenať, že 65 % všetkých hlasových vyhľadávaní je konverzačných. Zamerajte sa preto na kľúčové slová založené na otázkach, ako napríklad kto, čo kedy a ako.

5. Umelá inteligencia

Implementáciou umelej inteligencie do kampane PPC môžete predpovedať budúce hodnoty CTR reklám a určiť ponuky, ktoré vám prinesú najväčšiu návštevnosť. Využite umelú inteligenciu na dôkladné analýzy správania publika, aby ste mohli vytvárať cielenejšie reklamy.

Umela inteligencia google

6. Video reklamy

Až 90 % ľudí tvrdí, že videá im pomáhajú pri rozhodovaní sa o nákupe. Poskytujú pohlcujúcejší zážitok ako text či obrázky a majú potenciál byť nákladovo efektívnejšie ako iné typy reklamy. Experimentujte pri tvorbe videoreklamy s rôznymi formátmi a zistite, čo pre vás funguje najlepšie. Vo všeobecnosti platí, že väčšiu pozornosť si momentálne získavajú krátke videá.

7. Google Performance Max

Kampane Google Performance Max sú vysoko automatizované a majú dosah na viaceré platformy, vrátane Google vyhľadávania, Gmailu a služby YouTube. Dajú sa jednoduchšie nastaviť a zvyčajne prinášajú lepšie výsledky. Niektorí odborníci tvrdia, že v roku 2023 začnú kampane Google Performance Max dominovať a bežná reklama na Googli pôjde do úzadia.

8. Multikanálové stratégie

Sledujte cestu potenciálnych zákazníkov a zistite, akým spôsobom používajú digitálne médiá. Niektorí používatelia čítajú články a iní používajú herné aplikácie. Ak sa napríklad obmedzíte iba na PPC reklamy na Googli, stratíte veľa dôležitých informácií a príležitostí. Pokúste sa preto osloviť potenciálnych zákazníkov prostredníctvom viacerých digitálnych platforiem a zvýšte tým svoje šance na úspech.

PPC kampane pre váš biznis

Hovorí sa, že šťastie praje pripraveným, a preto dúfame, že začnete niektoré z týchto trendov testovať a používať v praxi. Ak nemáte čas experimentovať, nechajte tvorbu a nastavovanie PPC kampaní na našich odborníkov v www.upvision.sk

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Ako Google Analytics 4 nahrádza stratu dát z cookies?

Ako Google Analytics 4 nahrádza stratu dát z cookies?

Marketing  30. januára 2023 Ján Májek

Ak sa zaujímate o výkonnostný marketing, pravdepodobne ste zachytili, že Google Analytics 4 čosko...

Čítaj viac
Nakopnite svoj marketing vďaka kreditu 350€ na Google reklamy – google promo kód

Nakopnite svoj marketing vďaka kreditu 350€ na Google reklamy – google promo kód

Výkon, Tipy  17. januára 2023 Miriam Adásková

Každá kríza so sebou prináša príležitosti. Čo sa týka marketingu, mnoho firiem počas ekonomickej ...

Čítaj viac
Všetko, čo potrebujete vedieť o Google Performance Max

Všetko, čo potrebujete vedieť o Google Performance Max

Povedomie, Výkon, Marketing  13. januára 2023 Ján Májek

V minulom roku predstavila spoločnosť Google nový typ maximálne výkonných kampaní v službe Google...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.